China Strike Force

Handling: Darren, en ung kinesisk polis, blir inkallad till team 808 som arbetar mot smuggling av droger och korruption. Noriko, en japansk Interpol-officer samarbetar med Darren för att förinta en stor internationell drogkartell. Samtidigt blir en hög officers dotter misstänkt för korruption.

År: 2000
Ken Lo
Jennifer Lin
Jung Yuen

GalnaMee

Enligt alla recensioner jag har läst är den här filmen totalkass och hjärnlös, men med några snygga actionscener. Därför blev jag positivt överraskad när jag såg filmen själv.

Först och främst småskrattade jag mest hela tiden. Det var komik överallt, vilket gjorde sig bra till handlingen. Själva handlingen var väl dock filmens svagaste punkt, men den var ändå inte mer ointelligent än en vanlig amerikansk highschool film. Innehöll väldigt mycket action och en gnutta dramatik.

Det bästa med filmen var Leehom Wang (det var på grund av honom jag såg filmen överhuvudtaget - han är en känd kinesisk sångare, och det skadar ju inte heller att han är snygg som få) och Aaron Kwok, som även hade huvudrollerna som Alex och Darren. Coolio gjorde också en bra roll.

Det största irritationsmomentet i filmen var Norika Fujiwara. Jag störde mig på henne hela tiden. Men man ska inte låta det hindra en från att se filmen - enligt män är hon ögongodis. Vad vet jag.

Jag har problem med betygsättningen. På grund av en händelse (eller mer utav en utebliven reaktion) som inträffade under filmens senare del vill jag dra ner på betyget. Men samtidigt var den det mest underhållande jag sett på ett tag, och jag kommer definitivt att se den igen. Betyg? Stabil trea.