Cast Away

Handling: Tom Hanks spelar Chuck Noland . Chuck Noland arbetar som systemtekniker hos företaget FedEx och lever ett liv som helt styrs av klockan. En livsstil som får ett abrupt slut när han som ensam överlevande spolas iland på en öde ö efter en hemsk flygkrasch. Medan Chuck kämpar för att klara livhanken upptäcker han att hans egen personliga resa bara börjat.

År: 2000
Regissör: Robert Zemeckis
Originaltitel: Cast Away
Tom Hanks
Helen Hunt
Nick Searcy

Handlingen är inte särskilt nyskapande eftersom samma tema har använts i filmer väldigt många gånger. Tom Hanks axlar rollen som Noland med samma finkänslighet som han alltid gör. Men jag tycker också att slutet blev utdraget - särskilt scenen mellan Chuck och Kelly. Flera gånger trodde jag att filmen skulle vara slut - och så fortsatte den. Det faktiska slutet var lite skumt - plötsligt var det bara slut.

iresha

Jag trodde den här filmen skulle vara helt öde. Men det va den inte! Händer saker hela tiden, även fast han är på en öde ö. Helt klart värd att se, Hanks gör ännu en gång ett toppenjobb.

viktoria

Nutida Robinson Crusoe. Tom Hanks kanske inte lika snygg som den med Pierce Brosnan från 1996 men mycket bra bra ändå.

Känns kanske lite förutsägbar eftersom man tidigare sett Crusoe men det gör definitivt ingenting. Tom hanks gör som alltid en jättebra roll, som den strandsatte mannen i denna film. SEVÄRD!

Handlingen i stort väldigt förutsägbar och inget som sticker ut, lite underhållning men inget mer. Betyg 2+-

Är inte slutet bra, så spelar det faktiskt ingen roll hur bra resten av filmen är. Och det är en väldigt bra film, sorglig, hoppfull och välregisserad, fram till slutet. Jag tyckte slutet inte gjorde resten av filmen rättvis och jag blev faktiskt besviken. Och dessutom finns det en viss sak (vill inte avslöja för mycket) man aldrig får reda på och det stör mig något sjukt!

Riktigt bra film med Hanks i spetsen.
Bra men dock inte alltför originell story. Bra spel, effekter och fotot sitter tveklöst.

Klar trea, sevärd om det är äventyr som önskas.

druvs

Riktigt bra film! Älskar Hanks :P

inte den bästa hanks gjort men den hade bra stunder och ger man den tid blir de till något bra

mycket bra tolkning av robinson cruise..tom spelar som vanligt bra

En otroligt rörande och vacker film, som samtidigt känns lite långtråkig vid vissa ställen.