Boxing Helena

Handling: Nick Cavanaugh är en framstående kirurg som till ytan borde leva ett lyckligt liv tillsammans med sin flickvän. Men under ytan finns en svag och osäker människa som har låtit sig själv blivit besatt av den vackra Helena, en kvinna han hade sex med en gång. För henne betydde det inget speciellt, men för Nick var och är Helena det vackraste han vet. Det visar sig snart att besattheten över Helena inte når några gränser, då han en dag lurar henne att besöka honom vid sitt avskilda hus...

År: 1993

Erik Shoaff
Lisa Oz

Copyright Orion Classics

BeckyLou

Nej detta är ingen bra film. Lynchs dotter anstränger sig för att göra en "Lynchfilm" sa att säga och resultatet här blir bara konstigt och skrattretande. Sherilyn Fenn visar här att hon bara var bra i "Twin Peaks" och den enda anledningen till varför den inte far en etta är för att Julian Sands glänser i ett fatal scener, speciellt de när han ger utlopp för sin voyeurism..:)

struwe

Såg den på bio,balanserar mellan svag trea och stark tvåa för mig.Bra skådespeleri och så men historien e ju lite skum.ingen film man gick och fundera på efteråt på om man säger så

Jag är nog ensam om detta, men jag tycker Davids dotter Jennifer har skapat en nära på fulländad film. Vackert gjord med underbar musik och strålande skådespelarprestationer. Utmärkt val av Sands och Fenn. Filmen blev lite kontroversiell då Kim Basinger skrivit på kontrakt att spela Helena, men sedan brutit det och blev stämd av producenterna. Även om jag gillar Basinger, så är jag tacksam för att Fenn fick rollen... för frågan är om det går att vara vackrare än vad Fenn är i den här filmen.

De flesta gillar inte "Boxing Helena", men förutom själva slutet, så har jag faktiskt inget att anmärka på.