Deep Rising

Handling: Ett gäng hänsynslösa kapare bordar en lyxkryssare för att råna den. Till sin förvåning upptäcker de att både besättningen och passagerarna redan är döda, och att de/det som dödat alla fortfarande är kvar ombord...

År: 1998
Clint Curtis
Warren Takeuchi
Linden Banks

Crocodile

Jätte bra spännande och cool.

Arcadia

Riktigt bra och spännande. ..Coolt monster oxå!

"En nyskapande, häftig, intressant och nervkittlande undervattens skräck-action-äventyr"

Ja, en ganska konstig film faktiskt. När den kom var jag ganska ung och skrämdes lätt, trots att detta inte var särskilt läskigt blev jag ändå rädd. För det är något speciellt med det "outforskade vattnet" som jag ofta tänker på, man vet ju faktiskt inte vad som finns längst ner på bottnen i vissa hav, kanske. Tydligen så var det inte så här. Detta utnyttjas väldigt bra och gör det extra skrämmande, fast "monstren" egentligen inte är så läskiga. Därför utvecklas filmen ganska snabbt och blir en action istället för ren skräck som det var den första halvtimmen.

En amerikansk film det vill säga. Men, det är fortfarande underhållande med hjältar och monster som ska kämpa om storvinsten mot slutet. Ni kan ju gissa själva hur det slutar.

Men den var faktiskt bra och som sagt: Underhållande, en svag trea blir det.

Royban

Jag har en viss förkärlek för monsterfilmer, och den slutar inte här.
Funkar rätt väl och går efter formula, med en del rätt roliga karaktärer att heja på, samt folk man uppenbarligen skall hoppas dör. Monstret är dessutom en kul påkomst, om än äcklig som attans, vilket bara hjälper filmen.

Helt godkänd monsterrulle i b-filmsanda helt enkelt.

För övrigt den enda Sommers-film jag tyckt varit riktigt ok.

Angelus

En ganska så dålig o förutsigbar film men dt gick att titta på eftersom famke Janssen var med...annars var den riktig dålig...monstret såg lite väl dålig ut... men offren dog coolt...så 1 p för famke o 1 p för att monstrets offer dog coolt... svag 2a

Helhärligt monstermatinéäventyr. Överraskande bra gjord, riktigt underhållande och med bra skådespelare. Rekommenderas varmt! Stark trea!