Domestic Disturbance

Handling: Frank Morrison önskar allt gott till sin 12-årige son Danny. Men sedan Frank skilt sig från sin hustru Susan har Danny gjort uppror och ofta avslöjats med att ljuga. Men Danny skulle aldrig ljuga för sin far. När Susan träffar en ny man, den rike Rick Barnes, måste Frank därför tro på de hemska saker Danny anklagar sin nye styvfar för.

År: 2001
George Christy
Steve Buscemi
David Bridgewater

Hook

Väldigt förutsägbar bra thriller...

John Travolta och Vince Vaugh gör bra ifrån sig i en lyckad förutsägbar thirller om mörd, pengar, hemligt förflutet och mycket föräldrar drama.

Travolta gör inte så mycket åt sin karaktär utan mesta dels låter sig vara tillbaka och ser på, fram är det mer för Vince som gör bra ifrån sig som "bad stepdad".

Allt går runt och till sist så blir det mer en scräck thriller från den amerikanska idyllen med splittrade familjer och littlet samhäll där all dricker blask-kaffe och inte bryr sig.

En tvåa till en seg men välgjord och något spännande då o då...in your dreams...

Dan banan

Hyffsad thriller, men jag tål inte se mer än betyget två.

Skådisarnas prestationer hör väll till det bättre hos filmen.
Det blir även rätt så spännande, men tråkigt nog kompenseras det av faktumet att det inte riktigt är fullt oförutsägbart.

Väldigt stark tvåa. Något för Travolta fansen, men är man ute efter en renhårig thriller och drömmer om en perfekt fredagskväll så skulle jag inte tipsa om Domestic Disurbance.

Riktigt dålig och enformig film. Var är bihandlingarna? Kan jag leva utan.

En spännande och bra film. John Travolta är bra i denna film

Jätte bra thriller om en son som ingen tror på!

Dan banan

Hyffsad thriller, men jag tål inte se mer än betyget två.

Skådisarnas prestationer hör väll till det bättre hos filmen.

Jag ska fatta mig kort:Enkel handling,Starka skådespeleri innsatser,men filmen känns seg och därför blir det en stark tvåa.

Helt okej. Tittade lite av och till men jag gillade den ändå.

DuskBringer

Första halvan är väl rätt så intressant men sen går det utför. Konfliktupptrappning och upplösning är så störande förutsägbara att man bara vill stänga av. En tvåa blir det iallafall. Bra skådespelarinsatser.