Prozac Nation

Handling: Elizabeth påbörjar sitt första år på Harvard och blir genast vän med sin rumskamrat Ruby. Men blir med tiden blir hon väldigt deprimerad av flera orsaker och ser bara en utväg, läkemedlet Prozac.

År: 2001
Regissör: Erik Skjoldbjærg
Originaltitel: Prozac Nation
Ursprungsland: USA, Tyskland
Längd: 01:35, 01:39 (Kanada)
Christina Ricci
Lou Reed
Klodyne Rodney
Raahul Singh
Ian Tracey

En gripande och intressant film, med en underbar Christina Ricci. Rekommenderas!

lindajjj

2-3. Jag tyckte den var lite småseg. Jättebra skådespelare visserligen, men själva historien känns lite spretig.

Sweet_Jenny

Jag trodde den skulle sluta på ett annat sätt, och jag trodde att den skulle vara en kass film. Andra vänner som har sett den här har sagt att den är lite deprimerande, det kan jag hålla med om, delvis. Jag förstår filmen, den är verklighetstrogen. Jag har sett det i min omgivning själv, så jag vet vad jag snackar om.

manne747

iofs rätt långtråkg film men det känndes riktigt realistiskt rätt igenom, känns det är exakt sådär det är att bli sinnessjuk. hon christina e ricci e rätt underskattad skådespelare faktiskt. snyggare än man tror.

magnus_65

En Väldigt rörig film, men var helt klart godkänd.
Det bästa med filmen var rollistan. Jason Biggs (American Pie m.m) och Christina Ricci (Monster, Den Heliga Familjen Addams m.m)

The_Dude

Det här var en hysterisk rulle som fick mig att känna mig stressad och ville knapra Prozac. Helt i fel syfte.

Becciz

Det är bra skådespelat och musiken är helt ok men det är inte precis en film man kommer ihåg. Handlingen tycks upprepa sig efter ett tag.