Seabiscuit

Sport:

Sport:

Handling: Året är 1937 och efter nästan ett halvt decennium av depression framstår den amerikanska drömmen allt mer avlägsen. Genomsnittsamerikanen ägnar sig åt enkla nöjen. Det blir återigen tillåtet att spela med pengar och kapplöpningssporten får ett rejält uppsving. Många är de lycksökare som beger sig till kapplöpningsbanorna för att tjäna snabba pengar. Bland dem finns tre män, vars illusioner krossats av livets omständigheter; den unge jockeyn Red Pollard, som redan tappat tron på livet, Charles Howard, en f d mångmiljonär som förlorat allt och Tom Smith, en luggsliten cowboy. Tillsammans sätter de sitt hopp till hästen Seabiscuit, en oslipad diamant. Men vägen till framgång är lång och oddsen låga.

År: 2003

Michael Angarano
Ed Lauter
Sam Bottoms

lindajjj

Kanske är det för att jag såg filmen vid precis rätt ögonblick, jag var i exakt rätt sinnestillstånd, och jag älskar hästar. Jag älskade verkligen den här filmen, den var så enormt gripande och inspirerande.

Evenstar_92

Den här filmen är fin, och den är verklighetsbaserad.
Ingen av skådespelarna är påklistrade eller så, allt går galant.
Gillar relationen mella nmänniska och häst i den här filmen, det här är ingen himla sheridill eller vad nu serien hette.

tosslan

Väldigt spännande och bra skådespelare. Tobey Maguire är jätte bra i sin roll. Ett plus för alla vackra hästar!

stankovic

En sann historia som är riktigt bra,spännande och fängslande måste ses.

tennisemme

Intressant historia och extra kul att den är sann. Men den känns lite för lång.

viktoria

Fattar inte men det är verkligen en sådan härlig känsla man får när man ser en häst verkligen kämpa för att vinna ett lopp, finns inget bättre. Tobey Maguire ger sig inte, han kämpar verkligen för att kunna tävla igen. Underbart!

Karrol_

Nä, långtråkig, finns ingen riktigt handling känns det som.

Filmen är både i färg och svartvit