Besökarna

Handling: Frank och hans fru Sara och deras två barn och flyttat till ett nytt hus mitt ute i skogen. Det är ett stort hus. Frank håller på att få ett jobb och är jättesäker att han kommer att få det. Men efter någon dag de bott i huset börjar det hända mystiska saker. De är inte ensama i huset. Någonting finns där. Något ont.

År: 1988

P.G. Hylén
Mats Lundberg
Leif Grönvall

Spegelsyster

Det var länge sen jag såg den men då tyckte jag i alla fall att den var riktigt otäck. Gillar hur dom bygger upp spänningen och inte visar det hemska förens mot slutet av filmen, det gör också att det känns mer realistisk än det flesta nyare skräckfilmer där man dränks i övernaturligheter från scen ett.

Getosten

Det här var det absolut läskigaste och obehagligaste jag någonsin sett i svensk film.
Varför görs inte sånt här mera inom svensk film?

Världens bästa sömnpiller...

Rickard77

Den här filmen är väldigt mycket 80-tal, vilket kanske är orsaken till att många yngre idag tycker den är löjlig. Men jag personligen anser att ingen svensk regissör eller filmproducent har gjort någon skräckfilm som varit i närheten av denna. Dessutom frågar jag mig - varför har inte flera liknande skräckfilmer gjorts i Sverige?

Johannes Brost gör en av sina bästa roller som spökjägare och Kjell Bergkvist var ung och ännu inte så rutinerad,skådis, vilket jag tycker förhöjer filmens effekt, då hans skådespeleri är aningen överdrivet men faktiskt bidrar starkt till filmens sevärdhet. Klockrent också att filmen bitvis är en komedi, som i scenerna med brevbäraren.

Har länge hoppats att de ska göra en uppföljare, men det har varit att hoppas för mycket. Jag gav filmen en 5:a eftersom som sagt ingen svensk regissör kommit med något i skräckfilmsväg som slår denna.

Silverpilen

En bra svensk skräckfilm! Både väldigt rolig och även väldigt läskig på sina ställen! Också roligt att det finns så a här filmer från Sverige! Skulle vara roligt om det gjordes fler svenska skräckfilmer! Och filmen är ju också väldigt realistisk! De håller sig ju till trovärdig nivå nästan hela tiden. Enda som är är väl isåfall att föräldrarna (Frank och Sara) kanske bråkar lite väl mycket till och från. Men det är inget som förstör något. Nä, denna film passar både de som vill bli roade och skrämda!

Får en stark trea i betyg!

janne lindh

Töntig och seg svensk skräckfilm från 1988 som kommer igång först mot slutet. En ung Kjell Bergqvist spelar över, grimaserar och är en katastrof i huvudrollen. Johannes Brost är inte mycket bättre. Godkänt dock för Lena Endre och ett par barnskådespelare.

Hahahahahahahah när jag såg denna film när jag var typ 8-9 så skrek jag som en galning jag tyckte den var så hemsk:D

Getosten

Varför görs inte sånt här mera inom svensk film?

En hemsk men underhållande film!

Sallee

Detta är nog den bästa svenska skräckfilmen jag har sett. Bra skådspelare & en bra handling.
Sevärd film för en som vill se på skräck.