Beyond Re-Animator

1,1

Handling: En liten pojke ser sin syster mördas av en fruktansvärd varelse. Som vuxen doktorerar han och får göra sin praktik på fängelset där den galne doktorn sitter, han som en gång lyckades ge en människa livet åter. Men experimentet gick snett, och nu vill den vuxne pojken hjälpa doktorn att lyckas...

År: 2003
Joaquín Ortega
Raquel Gribler
Daniel Ortiz

Horror Forever

Sakerna som jag störde mig på i filmen (om du inte sett denna film ska du helst inte läsa dessa meningar! Jag kan avslöja några saker i filmen som kan förstöra lite när du ska se den.) :

1. Var f*n var föräldrarna till pojken när hans syster blivit mördad egentligen?! Det syntes inte en skymt av dem när poliserna dök upp… Jag menar, man borde ju få veta om dem var bortresta och var dem inte det så borde man ju få se dem i närbild. Han bara stå där alldeles ensam!
2. Och den så kallade ”galne” doktorns utseende åldras ingenting på 13 år! Jag tycker att dem i alla fall kunde ha gett honom lite grått hår…
3. Och råttan som används som försökskanin i ett experiment byts några gånger ut mot en ful docka. Ser inte särskilt verklighetstroget ut alls!
4. … Sen har vi ju dåliga försök att få sprattlande fingrar som böjer sig bakåt, avbitna k*kar som börjar hoppa runt och jaga råttor, och nerkladdade glaskulor som föreställer ögon som börjar röra på sig i gräset, att se verkligt ut!
5. Och några gånger används musik i filmen som passar mycket bättre i en familjefilm/en komedi än i en rysare!
______________________________________________________________________________________

Alltså man borde nästan ge dem en 2: a i betyg för att man tycker så synd om dem som skapat filmen, men… Nej!

Noisome

Känns lite som något man skulle kunna läsa om i en ding ding värld-tidning?

Storyn verkar helt i min smak, men efter att ha sett filmen kan jag inte säga något annat än urk. Dock finns det en hysteriskt rolig scen när sluttexterna rullar, så mitt tips är att spola fram till den scenen och skippa resten. Om du inte är ett STORT fan av science fiction.

tyckte den här va riktigt dålig men man asgarva typ hela tiden..va det meningen..hoppas dem gamla filmerna e bättre:P

the_jobe

Sämsta skit jag sett på länge. Man undrar: Vem betalade denna dynga egentligen?

Horror Forever

Noisome

Känns lite som något man skulle kunna läsa om i en ding ding värld-tidning?

Re-Animator (1985)
Bride of Re-Animator (1990)