Toxic Avenger, The

Handling: Stackars Melvin! Inte nog med att han är en klen, ful och korkad nörd, och hela Tromavilles driftkucku. När han utsätts för ett elakt och förnedrande spratt råkar han falla ut genom ett fönster och hamna rakt i en tunna med giftigt kemiskt avfall. Då händer något! Han förvandlas. Han växer. Han får muskler. Han blir The Toxic Avenger - den första superhjälten från New Jersey!

Missförstådd, muterad, älskad endast av sin blinda flickvän, beger han sig, beväpnad med en golvmopp, ut för att rensa upp bland allt avskum på Tromavilles gator.

År: 1985
Regissör: Lloyd Kaufman Michael Herz
Originaltitel: The Toxic Avenger
Längd: 01:27, 01:50 (Directors Cut)
Andree Maranda
Charles Lee Jr.
Xavier Barquet

Nagai

Wow!
Troma när det är som bäst!
Toxic Avenger är bland en av de coolaste "super" hjältar!

Såg denna filmen när jag var 6-7 år gammal, helt fel ålder att kolla på en film som denna.. men icke så..
Jag såg den i samband med den tecknade serien/ leksakerna etc.

Filmen var as cool, tycker om de ursköna effekterna som Troma spenderat tid åt!

Toxic Avenger är en sån film man undrar vilken genré den tillhör, för mig är det Action/Komedi och lite splatter.

Bör kollas på om man diggar Troma productions filmer, Jag gillar denna starkt,
Mästerverk är vad denna film är!

Hanson

Väldigt underhållande och minst sagt udda film med brist på bättre ord. Det här kan man kalla för kultfilm.

Lätt en av de mest underhållande filmerna i sin genre. Jag skrattade den större delen av filmen, men denna var faktiskt en aning konstigare än de andra. Den kändes faktiskt mer seriös en de andra splatters jag sett.

Ogillar när man medvetet satsar på att skapa en B-ig, oseriös film som denna, tycker hellre det ska komma utav en minimal budget, amatörmässighet osv. Några sköna splatter effekter infan sig dock samt en mörk sidhistoria om ett gäng som trissar upp varandra att mörda och terrorisera. Man kan för visso för det sistnämda lika väl se A Clockwork Orange tycker jag.

Nagai

Wow!
Troma när det är som bäst!
Toxic Avenger är bland en av de coolaste "super" hjältar!

Jag såg den i samband med den tecknade serien/ leksakerna etc.

Filmen var as cool, tycker om de ursköna effekterna som Troma spenderat tid åt!

Bör kollas på om man diggar Troma productions filmer, Jag gillar denna starkt,
Mästerverk är vad denna film är!

Otroligt underhållande. Skön 80 tals känsla och musik. Stark trea.

ToxicAvenger

En klassiker i sin genre! Otroligt bra film. Fylld med unika scener och karaktärer.

Hanson

PickaDoll

The Toxic Avenger - En buttugly muskelknutte iförd rosa balettkjol och beväpnad med en skurmopp!

Kaufman kan det där att göra billiga helknäppa filmer som man bara kan skratta åt för de är så jäkla bra och taskigt gjorda.

Tromafilmer ÄR humor!

Toxic Avenger Part III: The Last Temptation of Toxie, The (1989)
Toxic Avenger, Part 2, The (1989)
Citizen Toxie: The Toxic Avenger IV (2000)