Once Upon a Time in Mexico

Handling: Robert Rodriguez kommer har kommit till den tredje filmen i Mariachi-trilogin om knarklangare och kriminella CIA-agenter i ett våldsamt Mexico. Knarkkungen Barrillo låtsas störta den mexikanska regeringen. Den korrumperade CIA-agenten Sands begär samtidigt hjälp från Mariachi för att kunna genomföra knarkkungens uppror mot staten. Samtidigt smider knarkkungen planer på att låta mörda presidenten.

År: 2003
Pedro Armendáriz Jr.
Julio Oscar Mechoso
Tito Larriva

Milla86

Lite rörig emellanåt, men otroligt fängslande. Jag vågade knappt slita blicken från filmen en sekund, eftersom jag var rädd att missa något.
Antonio Banderas och Johnny Depp gjorde bra rolltolkningar. Banderas har en sådan utstrålning att hans skulle kunna lyfta hela filmen själv. Salma Hayek är också en duktig skådespelare, men hade tyvärr typ bara en replik i filmen. Kul att Enrique Iglesias fick vara med på ett hörn också. det skötte han bra!

torulf

Filmer blir inte nödvändigtvis bättre med en bra budget.
I mariachi-trilogin placerar jag den här sist, med Desperado först och El Mariachi som god tvåa. Depp är ett bra tillskott, men den känns inte riktigt fräsh ändå. Storyn är för spretig. Filmen är ändå sevärd, och extramatrialet på DVDn är personligt och riktigt bra.

Filmen har en mycket stark ensemble av skådespelare som passar perfekt för sina roller. Tyvärr är handlingen ganska rörig och det blir mycket skjutande för ingenting. Som tidigare har sagts erbjuder filmen inget som inte setts tidigare.

Robert Rodriguez bästa rulle. I klass med kompisen Tarantions faktiskt.

Tredje filmen i R. Rodriquez serie om El Mariachi. Kan inte säga att jag direkt diggade den. Allmänt rörig och rätt seg. Tittade på klockan flera gånger medan jag såg den. Actionscenerna gör en dock inte besviken.

En klar 3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Tagline: The Time Has Come.

Detta är del 3 i trilogin och den näst bästa. Är egentligen en fortsättning på alla sätt på del 2, men den når ändå inte riktigt upp i samma nivå tyvärr - de många stora kända skådespelarnamnen till trots. Känns lite skumt att han som spelar Cucuy dog som en annan person i Desperado (!).
Som vanligt är det riktigt skön musik, småroliga repliker och en hejdundrande fart på actionscenerna. Detta är också klart sevärt nån gång ibland.
Plus i kanten för oss killar är att både Hayek och Mendes lyser med sina strålande vackra utseenden.
Detta hamnar mycket billigt i DVD-samlingen. Filmen både kan och vill man se om.

Trivia: When Billy is shot in the back, the gunshot is digital, as Mickey Rourke didn't want to ruin his jacket. / When Billy is shot in the back, the gunshot is digital, as Mickey Rourke didn't want to ruin his jacket. / The script was 45 pages.

helt okej bra film, ja kollade nog bara på den eftersom depp e med i den :) vad ska ja göra, ja e ju tjej!! ;P

Gud vilken bra film! Spänande och allt!

Pesole

Detta är en bra film, med en riktigt bra handling. Men jag hade förväntat mig lite mer av Salma hayek!!

TheHobbit

Vovars.. Den var lite si och så. Jag fattade noll av handlingen, men det fanns några riktit kul scener med Antonio och Johnny :D

El Mariachi (1992)
Desperado (1995)