New York Ripper, The

2,0

Handling: New York är inte någon direkt snäll stad. Särskilt inte när det finns en galen mördare lös. En mördare som pratar som en anka ... Han använder de mest smaklösa sätten att ta livet av kvinnor, bl.a. med rakblad.

År: 1982
Antone Pagan
Josh Cruze
Marsha MacBride

Mattias15

Ganska tråkig thriller som inte alls innehåller många äckliga scener som man förväntar sig av den här regisören. Skådespelarna är inte alls roliga utan helt normala och tråkiga. Ingen direkt bra upplösning av filmen och mördaren känns ganska given. Men eftersom det är en film som inte får mig att lämna soffan får den en tvåa.

stilis

Staden New York terroriseras av en galen seriemördare som lurar bakom varje hörn.

Jag gillar skräckfilmer, men inte Lucio Fulcis skräckfilmer, för att han skapar en stämning som blir outhärdlig.

Stämningen är så outhärdlig som inte går att beskriva.

Filmmusiken blir också outhärdlig.

Lucio Fulci har missuppfattat hur en skräckfilm ska vara.

Man kan förstå varför Lucio Fulci är ökänd.

Det blir en sketen 1:a!

Denna rulle har några riktigt saftiga gore sekvenser, som man faktiskt blir ganska äcklade av.
Filmen var dock som helhet ganska ointressant och trist. Fast ankrösten var självklart väldigt creepy.

Mattias15

Alldeles för ojämn och en ganska låg produktionskvalitet. Men gamle Fulci gör inte tittaren besviken och bjuder på lite sedvanlig gore. Ögon & bröstvårtsscenen är nog de som folk minns mest. Ankrösten är genial...

En obehaglig skräckthriller av det mer grymma slaget. Innehåller en scen som är något av det värsta jag sett. Italienska Lucio Fulci har gjort många blodiga och grymma historier. Många av hans fans anser att den här är värst.