Bringing Down the House

Ta bort betyg

Sätt ditt betyg: Ta bort betyg

2,4

Handling: Peter Sanderson är en frånskild och rätt tråkig advokat som fortfarande älskar sin exfru och inte kan förstå vad han gjort för fel eftersom hon lämnat honom. Peter försöker dock gå vidare i livet och blir lite förtjust i en smart, tjusig advokat han chattat med on-line. När han bjuder hem henne på deras första riktiga träff är hon inte så raffig och perfekt som han föreställt sig, hon är inte ens advokat. Hon är Charlene, som rymt från fängelset där hon suttit dömd för ett brott hon hävdar sig vara oskyldig till. Charlene vill att Peter ska hjälpa henne rentvå sitt namn. När Peter gör henne besviken genom att vägra hjälpa henne vänder hon upp-och-ner på hans stillsamma och perfekta tillvaro och äventyrar både hans möjligheter att få sin fru tillbaka och ett viktigt affärskontrakt med en miljadärska.

År: 2003
Jim Haynie
Aengus James
Jernard Burks
Matt Lutz

så oerhört rolig, jag skratta genom hela filmen.. detta är min typ av humor stark 4a

bananasplit_96

Jag har ärligt talat ganska dubbla känslor för den här filmen. Ena stunden tycker jag att det bara är en vanlig amerikansk komedi i mängden, i nästa stund tycker jag att det är ett humoristiskt, spännande och värmande relationsdrama. Över lag är den en rätt bra film, men den saknar ändå det där lilla extra. Ett plus för att den är lite oförutsägbar, till skillnad från många andra
"typiskt amerikanska" filmer!

Evenstar_92

En helt vanlig komedi i mängden.
Jag uppfattade stundvis Steve Martin som enbart pinsam också, förutsägbar och stressframkallande.
Inte en film som är ett måste att se.

Stundvis ganska kul,men alldeles för fånig handling och skådespelet funkar men spårar ur på långa vägar.Tvåa..inte mer.

Sweet_Jenny

Mycket bra film, rolig och lite smått spännande för hela familjen (kanske inte för dem minsta) Rekommenderar den!

Dan banan

En etta är i det här fallet inte för snålt.
Amerikansk komedi när den är som billigast -
trist, löjlig och framförallt förutsägbar.
100 minuter känns sällan så långt.

Lättförtjänta pengar för Steve Martin.
Farligt lättförtjänta.

Trygghanza08

Helt okej film. Mysig att se med några polare. Bra men inte mer...