Sound of Music

Musikal:

Musikal:

Handling: Maria hade velat bli nunna men ändrade sig och blev skickad till en sjökaptenen von Trapp, för att ta hand om hans sju barn. Han är änkling sedan flera år och flera guvernanter har kommit och gått.

År: 1965

Kym Karath
Anna Lee
Portia Nelson

Copyright Twentieth Century Fox Film Corporation

Såg den första gången när ja var runt tio och jag älskade den från första stund. En fantastisk film!

Mycket bra musikal som har fantastiska texter

Otroligt bra film, kan se den flera gåger om. Får en 5:a

madeleine_g

Kanske inte hans roligaste men helt klart sevärd och mycket funderingar får man när man ser den. Vad missar man egentligen om man hela tiden säger nej till saker och ting?

IWantItThatWay

Underbara skådespelare, underbar musik, underbar miljö och underbar handling. Helt enkelt en underbar film!

Zzzzzz, Zzzzzzz, Zzzzzzz, Zzzzzzzzz!

Det här förväntade jag mig inte. Musikal från 60-talet, nja, det bådar inte gott. Trodde jag, ja. Helt underbar film som inte är helt förutsägbar. Julie Andrews gör den här filmen, tillsammans med de begåvade barnen. Musik man blir glad av och en film som jag gärna ser om.

JoyRide

Gud vilken härlig musikal :) Det är en måbra musikal^^ Julie Andrews sjunger och agerar superbra och syskonen trapp och Kapten von trapp är bra dom med !

bananasplit_96

Det här är verkligen en klassisk film! En fulländad musikal. Musiken är underbar! Och filmen har allt: kärlek, skratt, musik, spänning. Allt som en film ska ha! Ett plus dessutom för miljön, de vackra Alperna! Kort sagt, en av mina favoritfilmer :D

Getosten

Ett enda ord kan sammanfatta denna film: MAFFIG!

Bröllopsscenen i denna film utsåg jag till den bästa scenen som filmats i historien, mäktigt!

Musiken i den här filmen är över allt annat, barnskådespelarna gör bra ifrån sig, men filmens stjärna Julie Andrews lyser absolut starkast!