Crocodile

1,4

Handling: Några ungdomar skall spendera helgen vid en avlägsen sjö i södra Kalifornien. Helgen utvecklar sig till en ren mardröm då de råkar störa en enorm krokodil som går till attack. De måste nu med alla medel göra allt för att undvika den, till synes, glupska besten.

År: 2000

Adam Gierasch
Kip Addota
Crystal Atkins

Oskar_90

B-film. Jag förväntade mig inte heller någonting annat så jag är inte besviken. Trots att monsterkrokodilen när den syns i sin helhet är animerad, så har man ändå valt att bygga en stel och inte alls naturtrogen "krokodilpråm" som lurar i vattnen. Den kan man ju ha lite kul åt i alla fall...

Jag måste erkänna att filmen faktiskt lyckades skrämma mig vid ett par tillfällen, men det var mest billiga och hastiga "hoppa-fram-och-säg-bu!".

Filmen är som en genomsnittlig teenslasher, fast med en krokodil. Väldigt lik Tobe Hoopers genombrottsfilm. Tobe Hooper är inte och har aldrig varit någon bra regissör. Hans livsverk Motorsågsmassakern vann enbart på sin brutalitet.

Oskar_90

stankovic

Riktigt dålig film om en monster krokodil.

Crocodile

Helt ok film dåliga skådisar men helt ok handling skulle behövas lite förbätringar.

Helt ok film.

ronnbackmeister

ännu en skräp film, och effekterna ska vi inte ens tala om.
sämst manus, story och skådespelare.
Om ni ska se en crocodile film, så se lake placid i stället. den är någorlunda iaf

ronnbackmeisterJR

En riktig B-film. Här borde man väl som regissör slås av tanken att en annan yrkeskarriär vore lämpligt...

Hanes

Den känns faktist ganska B-ig. Någon gång kanske den är läskig men näe. Se Lake Placid istället..

Tobe Hooper är ingen höjdarregissör numera. "Crocodile" känns lite B-ig och håller inte samma klass som "Lake Placid". Filmen är dock lite småcharmig.

Crocodile 2: Death Roll (2002)