Mona Lisas leende

Handling: Katherine Watson kommer till anrika universitetet Wellesly för att undervisa i konsthistoria. Året är 1953 och hon stöter på en mängd konservativa förhållningsregler.

År: 2003
Terence Rigby
Donna Mitchell
Jordan Bridges

movie princess

den kändes lite långtråkig i bland men det var en film som man ville se i alla fall!! mkt bra skådespelare!

Gemma68

Underbar film som är filmad i stort sett enbart naturligt ljus, antingen dagsljus eller flämtande ljus från ljus. Den går i lite långsammare tempo än en del filmer från idag.

Den är mycket sevärd.

Ninnie

Känns lite överdriven i handlingen.
Jag gillar dock frågan som tas upp; att kvinnors framtid som hemmafruar ifrågasätts. Något som vi inte behöver göra i dagens Sverige men i alltför många andra länder.

karaktärer som gjorde en irriterad, glad och lycklig.. en ganska förvirrande film som gav blandade känslor och som gör det svårt att veta riktigt hur man ska betygsätta..

malinedwardsson

En fin film om kvinnor.. Kvinnors svagheter liksom deras styrkor, därav en styrka som innebär att kämpa!

Cissilicious

Den här filmen skulle kunnat få ett högre betyg om den inte hade varit så förutsägbar och långtråkig. Man har liksom hört den där historien förut, det är inget nytt. Men ett plus för alla bra skådespelerskor.

JoyRide

Bra film, tycker väldigt mycket om denna faktiskt. Bra skådespelare rakt igenom, bra story och man kan faktiskt lära sej saker av denna filmen !
En stark 4:a!

Umbrellagirl

Handlingen och manus faller inte alls in i min smak det enda som räddar filmen, så att den i alla fall blir godkänd är alla underbart begåvade skådisar.