Casualties of War - Uppgörelsen

Krig:

Krig:

Handling: Bygger på den sanna berättelsen om en grupp soldater, fångade i Vietnams moraliska minfält. När menige Erikson (Michael J. Fox) blir vittne till ett motbjudande brott tvingas han konfrontera andra soldater och den ansvarige officeren, sergeant Meserve (Sean Penn). Sergeanten är en dominant och karismatisk man, som har gått över gränsen till barbari genom det otäcka och brutala kriget.

År: 1989

Vyto Ruginis
Al Shannon

Copyright Columbia Pictures Corporation

Shellix

En obehaglig historia som säkert har hänt många gånger i verkligheten. Kanske inte en skräddarsydd roll för Fox, men han klarar av den förvånadsvärt bra. Den riktiga stjärnan i den här filmen är dock Penn. Han spelar rollen som den intensiva och smått psykotiska ledaren för gruppen
med stor trovärdighet. Jag kan nog ändå inte ge den här filmen mer än en trea p.g.a det tama slutet.

Rätt så bra vietnamskildring. Bra skådespelare rakt igenom. Handlingen är tragisk men spännande. En svag 4:a landar betyget på. Slutet var det enda som inte var som jag hade hoppats vilket drar ner filmen lite. Visserligen ska detta vara baserat på en verklig händelse, men eftersom man redan hade ändrat lite kunde man ändrat slutet också så att det passade bättre på film.

Lättglömd och svår att tycka om (eller hata), trots ämnet. Det finns bättre filmer som rör samma ämne.

en rätt rå film av brian de palma som e väldigt ojämn i sina filmer.men ja tycker det e en ny version på plutonen men ändå inte.det e hans syn på vietnamkriget och den tycker ja e bättre än plutonen.michael J fox och sean penne helt klart bäst i filmen.
Sean Penn gör sin kanske mest råaste film här och Michael J Fox gör sin bästa film här kanske.den och Back to future e grymt bra
Ennio Morricone gjorde musiken i filmen och det hjödes betyget långt upp men det når inte ända upp ändå.
snygg filmat av brian de palma.Som sagt.
stark fyra

Miss_Archive

Casualties of War visar att krig är hemska på mer än bara ett sätt.
Penn är underbart lysande som vanligt, och även Fox gör en bra prestation.

Krigsfilm med en vädigt engagerande och stark intrig. Man fattar knappt att vissa Amerikaner betedde sig på det här sättet Vietnam.
Skådespeleriet är mycket bra ända ut i birollerna.
Betyget blir 3,5.

Shellix

Chamillionaire

ehm.. jätte svårt att bedömma, en 2 eller svag 3.. Det får bli en 2 för jag har gett bättre filmer 2.