Deadly Harvest

Handling: Grace Rhodes pluggar till läkare och återvänder till sin hemstad, Grand Island, för att ta hand om sin sjuka mor. Det dröjer inte länge förrän en influensa bryter ut bland stadens ungdomar. Influelsan sätter sig på ungdomarnas psyke och får dem att bl.a. att plocka ut fyllningarna i sina tänder. Fler och fler insjuknar under ledning av den mystiske prästsonen Josiah drar horder av smittade, mordiska ungdomar ut på stan för att ge sig på oskyldiga människor. De visar ingen hänsyn. De vill döda...

År: 1996

Joshua Patterson
Kay Bower
Samaria Graham

the_jobe

Svår film att betygsätta. Först och främst var det ett väldigt effektfullt foto, även om jag inte gillade färgerna. Jag tyckte att filmen var rätt tråkig, och lite töntig ibland. Men jag blir sugen på att se de tidigare filmerna i serien. Jag gillade slutscenen och det som händer precis innan eftertexterna, (jag såg den scenen två gånger!) Ganska sevärd film i alla fall.

Dan banan

Otroligt , överaskande stark film för att vara en dåtidens skräck-uppföljare. Jag har ännu inte sett dn första Children of the corn , men efter att ha beskådat denna så åkte den rakt in på bevakningslistan. Det här var bättre än väntat.
Det bjussas på en hel del schysta ljudeffekter geom filmen som skänker tittarna rejäla "soffhoppare". Skrämma , jajemän det kan filmen men ett snyggt manus har den inte. Handlingen hör till den sorten jag smått ryggar mot. Om du frågar mig så skulle jag nästan uppmana dig till att totalt strunta i den trista handlingen i filmen (Som någno vålspläntad 10-årng) och bara luta dig tillbaka och ta för dig av filmens "Skräck-rus". Ljudet fungerar som sagt kanon.

Samanfattning. Njutnig. Skräck-njutning blir det , men det funkar inte för den som söker något till handling också. Hack i häl på en fyra faktiskt.

Vänta lite? Var kom majsen in i bilden? Skulle betygsätta denna högre än trean men lägre än de första två. Denna var inte heller särskillt otäck mest bara disturbed.

En okej film, som fungerar att kolla på, men inte mycket mer än så. Skrämde mig inte ett dugg men lite spännande var den. Naomi Watts var som vanligt mycket bra.

the_jobe

Crocodile

Jag tycker att den här filmen e konstig liksom alla andra Children of the corn ( JAG GILLAR DET ).

Den var väl helt okej. Var inte så läskig.

En väldigt bra film till en början.Men lite överdriven mot slutet.Riktigt läskig ibland.Den får en stark trea och sevärd är den.

Dan banan

Children of the Corn (1984)
Children of the Corn 2 (1993)
Children of the Corn 3 (1995)
Children of the Corn 5 (1998)
Children of the Corn 666 (1999)
Children of the Corn 7 (2001)