Köplust

Handling: Staden Castle Rock är till synes en vanlig småstad i Maine tills det kommer en annorlunda köpman och öppnar "Oumbärliga Ting", en affär som kommer förändra staden för alltid. På allt han säljer kräver han ett anspråkslöst pris i penning, fast det invånarna i staden inte inser är att priset är för högt för deras eget och stadens bästa....

År: 1993

Campbell Lane
Eric Schneider
Frank C. Turner
Gillian Barber

Gillade första hälften av filmen, det kändes som en uppbyggnad inför kaos. Det blev tyvärr lite väl kaotiskt och krystat på slutet, så där tappade jag engagemanget.
Stort plus för Max som gör en fantastisk rolltolkning!

Den här filmen är så ball. Den känns avlappnad och så långt ifrån Hollywood som man kan (likt många av Stephen King-baserade filmen). Den är inte läskig men har en skrämmande antydan, vilket jag föredrar vilken dag som helst, framför klassiska skräckfilmer!

Jag tycker alla Kings filmer är helt Phsyko och denna var av det slaget..

Angelus

En mycket bra thriller film av Fraser Clarke Heston baserat på en roman av Stephen King, grym story, bra skådespeleri Max von Sydow är outstanding, snygga och ibland lite kusliga scener, kuslig stämning genom hela filmen men förutsigbart

ja en ganska bra stephen king roman.

Crocodile

Bra thriller . Se den så kommer du att få köplust på filmen.

Zimone

Den e grymt bra denna film men boken är ännu bättre, rekommederar att både läsa boken o se filmen. det e så mycket som man kan läsa om i boken som inte visas i filmen. Ge er in på båda