Mangler, The

2,1

Handling: En mangel är besatt av en demon - baserad på en novell av Stephen King.

År: 1995

Sean Taylor
Gerrit Schoonhoven
Nan Hamilton

Crocodile

Cool film jag måste se de två uppföljarna också.

Indy_92

Rätt så bra film faktist!! Robert Englund e bra som vanligt.. Det ända som störde mig va det överdrivna övernaturliga..

Det här är en av Stephen Kings bästa! Mycket övernaturliga krafter och bisarra karaktärer - vilket delvis har blivit ett stående inslag i de flesta av hans böcker. Nästan för äckligt, om jag ska vara ärlig. Förstår inte vad som händer i sista scenen, men himla bra film ändå.

Silverpilen

En ganska bra skräckis. Både spännande och intressant. Är dock lite väl överdriven på sina ställen, men det kan man stå ut med. Jag vet när jag köpte filmen så var jag typ den enda i min närhet som uppskattade den. Ingen annan i min familj tyckte om den typ. Och jag har en svägerska som verkligen inte gillar den här. Hon avskyr filmen som pesten. Och jag minns hur hon brukade ha sina roliga åsikter om filmen när hon beklagade sig över den. Och jag brukade retas med henne och tjata på henne om filmen. Jag brukade köra det ena skämtet efter det andra som handlade om The Mangler. Så till slut vart hon trött. Var lite skojigt.

Filmen får iallafall en klar trea i betyg ut av mig.

stilis

The Mangler handlar om flera maskiner som får liv i sig och orsakar kaos på en arbetsplats. Det blir en kamp mot maskinernas terrorism.

The Mangler är absolut ingen overklig skräckfilm, utan filmen visar att även olyckor av denna sorten kan hända på liknande arbetsplatser.

Filmen skildrar vardagliga händelser.

Det är också Tobe Hoopers bästa skräckfilm någonsin!

Måste ses om man gillar Stephen King!

helt äckligt sjukt dålig.. mår ju illa

Cameron_84

mycket grym skräckis!

Crocodile

Cool film jag måste se de två uppföljarna också.

En löjlig och dålig film.

Indy_92

Mangler 2, The (2001)
Mangler Reborn, The (2005)