Thinner - Förbannelse

Handling: En advokat kör ihjäl en zigenare och hennes anhöriga lägger en förbannelse som innebär att oavsett hur mycket han äter tappar han vikt. Efter Stephen Kings roman "Förbannelse".

År: 1996

Antonette Schwartzberg
Terence Kava
Adriana Delphine
Ruth Miller

Jag fick först upp ögonen för Tom Holland i Langoljärerna (1995). Sedan dess har jag kollat in några av hans andra filmer, och han är en bra skräckfilmsregissör. Kuslig story som är riktigt intressant hela filmen igenom. Lägger man till ett bra soundtrack och hyfsat skådespel gör sig Thinner förtjänt av en stark tvåa. Intrigen är dock både ganska luddig och störande orealistisk, och jag kan inte låta bli att irritera mig på zigenarna. De kanske borde ha frågat sig huruvida kvinnan såg sig för innan hon gick över gatan? Men de var förmodligen för upptagna med att tänka ut otaliga konspirationsteorier om hur samhället diskriminerar dem för att bry sig om det. Slutet var väntat - härlig bitterljuv avrundning i klockren Stephen King-anda.
"I've lost two punds since this morning? Is that possible?"
"Relax. Before you know it, you'll be able to see your balls without using a mirror."

Mackie

Underhållande liten film från början till slut. Dock hade jag gärna velat se mer av de andra karaktärerna och deras öde, inte bara huvudpersonen. Men det är en skön rulle, i riktig Stephen King-anda. Jag gillar slutet.

Den här filmen var intressant och riktigt kuslig. Jag tycker det var helt okej och njöt av att se den här filmen. Jag brukar inte gilla Stephen King så mycket men den här var bra. Av alla Stephen Kings filmer så är nog The Lawnmower Man bäst.

Riktigt bra film med ett tvistat slut.

Riktigt bra film. Har inte läst boken, men kan tänka mig att den är ännu bättre. Jag hade egentligen väntat mig att filmen skulle vara mer rysare, men det dög som den var.

Helt oki och godkänd rysare.

Bilbo_one

Solklart en bra och sjuk film man kan se på en lördagkväll nån gång, men inget som stannar i tanken allt för länge. Svag 3:a

Getosten

En favorit, klart bästa filmatiseringen av Stephen Kings ännu bättre bok :D

anddav507

Enligt mig en väldigt underskattad film.

Det är riktigt skickligt gjorda specialeffekter, skådespelarna spelar faktiskt väldigt bra, och det byggs upp en spänning som till slut är nästintill outhärdlig, slutet var groteskt, men det gillar vi =)

Crocodile

Bra men jag förväntade mig att den skulle vara bättre.