Blodig hämnd

Handling: Jennifer är en ung författarinna som lämnar sitt hem på Manhattan för att skriva sin första roman ute på landet. Hon hyr en avlägsen stuga vid sjön där hon i lugn och ro ska samla inspiration. Saker kunde inte vara mer perfekt ... tills en solig dag då fyra män förändrar hennes liv för alltid. Gång på gång våldtar och misshandlar de henne så brutalt att hon inte ens kan stå på sina egna ben. Och när de lämnar henne är det för att dö. Men de ska komma att ångra vad de gjort. För Jennifer överlever, och när hon har återhämtat sig blir männen varse om att våldtäktsoffer inte alltid vill fly sina förövare - vissa ger igen.

År: 1978
Regissör: Meir Zarchi
Originaltitel: I Spit On Your Grave
Alternativ titel:Day of the Woman
Alternativ titel:En kvinnas hämnd
Längd: 01:40, 01:36 (UK Cut Version)
Camille Keaton
Bill Tasgal
Isaac Agami
Ronit Haviv

Copyright Cinemagic

Först visste jag inte vad jag skulle tycka- det var så fruktansvärda scener att jag mådde illa. Men jag gillar den, men man måste räkna med stötande scener i denna film.
Otroligt bra skådespel-man kan undra hur de är privat. Förstår att den kan vara hatad,men jag tycker det är viktigt att det görs en sådan här grov film, då det faktiskt kan förekomma i verkligheten.

det är ju ingen direkt rysare, skulle den göras i modern version så skulle den nog bli lite annorlunda! annars tyckte jag den var bra.

travis--bickle

var var det lovande våldet

Oskar_90

Väldigt bra film! Inte så mycket naket eller våldsamt som man kan förvänta sig, men känslan är total! Förvånande bra skådespel från de flesta håll, med tanke på erfarenhet...

Det är inte alls svårt att känna sympati för vackra och sexiga Keaton!

Xenomorph

En intressant film med tanke på hur omtalad den är. Dock så är den långt ifrån så våldsam man kan tänka sig, men det finns gått om obehagliga scener. Överlag en bra och underhållande film som förtjänar en stark trea.

En av de mest hatade filmer som gjorts. Har skapat oändliga diskussioner på amerikanska filmsajter. Blev i många länder bannlyst och totalförbjuden när den kom. Mycket obehaglig hämndrulle!

I Spit on Your Grave 2: Savage Vengeance (1993)
I Spit on Your Grave (2010)