Clueless

Ungdom:

Ungdom:

Handling: Det är inte lätt att vara den populärate och glamorösaste tjejen på Beverly Hills High. Särskilt inte med avundsjuka intrigmakare, efterhängsna töntar och lärare som flippar ur när man lämnar in hemläxan för sent!

Men på något sätt lyckas 15 åriga Cher (Alicia Silverstone) ändå hålla ordning på allt och har till och med tid för vissa fritidsprojekt, som att hitta en partner till en av sina lärare (Wallace Shawn) och att "göra om" en gammalmodig vännina (Brittany Murphy). Men Chers ordentliga tillvaro sätts i gungning när två riktiga snyggingar plötsligt dyker upp: den nya killen i klassen, som är både sexig och elegant (Justin Walker), och Chers mossiga men söta "ex.styvbror" (Paul Rudd).

Och Cher får nu lov att inse att när det handlar om kärlek är hon helt enkelt...

År: 1995
Sabastian Rashidi
Herb Hall

En rätt bra film.
Får en stark 3:a

Bra film med endel twistar. Den hör typen av film brukar vara förutsägbar men jag tycker en här filmen håller spänningen uppe. Inget är självklart.

Tycker filmen är VÄLDIGT töntig!

överdriven och pannkaka!

tuffa tjejen

En jätte bra och rolig film, med en intressant och rolig handling, bra skådespelare specielt Alicia Silverstone som var fantastisk i sin roll som Cher!!

eliiiin

När jag tänker på den här filmen tänker jag på en rolig, kvick och bra tonårsfilm. Sedan börjar jag tänka på vad den egentligen handlar om, och det enda jag kommer fram till är: ingenting. Absolut ingenting! Men som sagt, man ler genom hela filmen, så det gör inte så mycket att den inte har någon handling.

Evenstar_92

Helt okej tonårsfilm med Alicia Silverstone.
Den är ju lite gammal som man ser på kläder och så, men det får duga.
Wow, hennes brorsa is very good looking ;)
Nåja, ganska mycket humor rakt igenom, inte alltid man skrattar men oftast.
Dock ingen film man vill se flera gånger.
En medelmåtta, 3:a
"Who is Pippi Longstocking?" <3