Burning, The

2,4

Handling: Cropsy, en vaktmästare på sommarlägret Camp Blackfoot, blir utsatt för ett grymt spratt av några ungar. Det hela går överstyr, Cropsy börjar brinna och får skador för livet. Några år senare tar han sig tillbaka till lägret, redo att hämnas...

År: 1981

Holly Hunter
Kevi Kendall

Copyright Miramax

CinemaniaC

Kan inte erinra mig om att jag nånsin sett eller hört talas om den svenska titeln, med tanke dessutom att filmen varit totalförbjuden sedan släppet. Nåväl, en av de bästa filmerna i genren utan tvekan, och ett gäng sköna karaktärer gjorda av personer som senare blev berömda av helt andra filmer och tvserier.

Nej, det här gillar jag inte. Trög och ointressant film som tar överraskande lång tid på sig att faktiskt komma till saken. Hyfsat skådespel och minimal spänning, och det hela känns bara fult och tråkigt. Mot slutet är det så trist att jag praktist taget stönar.
"Don't breathe ... he'll hear you."

Bra "Fredagen den 13:e"-kopia med suveräna effekter av Tom Savini. Perfekt för en filmkväll i skräckens tecken. Tidiga roller för Jason "Seinfeld-George" Alexander och Holly Hunter.

je3ssica

Usch en av de sämsta filmerna jag har sett. Visst handlingen var okej likaså skådespeleriet. Men hur filmen var gjord tyckte jag inte var bra, men det beror nog en hel del på hur gammal filmen var. Förstår dock inte varför den vart totalförbjuden sen den kom ut. Jag rekomenderar inte filmen!

"Don't breathe ... he'll hear you."

magnus_65

Ganska seg i början men helt klart sevärd.
Härlig slasher-film från tidigt -80-tal.
Men inte speciellt nybildande för slasher-genren.

CinemaniaC