Under ytan

Handling: Sandra håller på att gå ned sig i Stockholms drogträsk. När hon flyr till ett behandlingshem i Småland får hon veta att hennes destruktiva före detta pojkvän (Persbrandt) börjat lägga på hennes lillasyster för att dra ned henne i drogträsket.

År: 1997
Saga Sjöberg
Gustav Levin
Pia Bergendahl

Savannah

Johanna Sällström måste ha varit Sveriges bästa skådespelerska. Det är en insikt man får redan efter att ha sett första scenen den här filmen. Persbrandt har heller inget att skämmas för, i likhet med övriga i sammanhanget. En stark, mörk, sevärd och mycket viktig film.

Daniell Fridell har gjort en stark film som bjuder på grymt skådespeleri från samtliga. Kul att se Liam Norberg i en biroll. Han satt fortfarande i fängelse när filmen gjordes, men fick permission för att medverka i filmen.

en bra film som kan hända i värkligheten.

Savannah

idus

Jag såg filmen igår kväll. Det var en mycket stark film. Väldigt bra skådespel av Sällström och Persbrandt. Jag tyckte filmen var väldigt bra, för att vara svensk dessutom.

producenten

Superstark film. Bra gjort sällström och persbrant! Den visar en del av sverige som inte så många talar om. Den skilldrar unga flickors liv. Hemsk, mörk, hopplös. Men för många en verklighet. Jag ger den en 4:a för rolltolkningarna och att den är så pang på!

Daniello_

En bra film. Mycket tårar..kanske för mkt ibland. Bra skådespelare.

Jag tycker att detta var en bra film för att vara svensk.