Rubrikernas man

Dokumentär :

Dokumentär :

Handling: En ung och mycket lovande journalist (Stephen Glass) gör kometkarriär på en prestigefull tidning, The New Republic. Hans kollegor avundas att han alltid verkar snubbla över de mest fantastiska historierna. En dag börjar en annan journalist undersöka sanningshalten i artiklarna. Filmen bygger på en sann historia.

År: 2003
Luke Kirby
Cas Anvar
Linda E. Smith
Ted Kotcheff

Lite spännande för stunden är det, själva storyn är tyvärr både förutsägbar och lite för löjlig för att göra något större intryck, svag 3:a...

En film som verkligen är sevärd. Den är verklighets baserad, så det gör den ännu mer intresant att se. Får en 3:a

En intressant,verklighetsbaserad film. Sevärd!

Audrey T

Filmen är suveränt bra! Läs inte för mycket om handlingen innan utan gå och hyr den idag! Filmen bygger på en riktig historia och extramaterialet innehåller en intervju med journalisten i fråga, mycket intressant!

Hannah_

Riktigt bra film, som man ska se. Jag tycker detta är film som man ska se, för att den visar verkligheten på ett bra sätt. du ska inte alltid tro på allting du hör och läser, temat blir bra, och att det är en sann historia är ännu bättre.

BeckyLou

Oväntat bra film! Har fatt en nyvunnen respekt för Hayden Christensen som jag ärligt talat inte visste kunde agera sa här bra. Peter Sarsgaard är dock bäst, och det är alltid kul när Hollywood anvànder sig av Steve Zahn (dock inte i Sahara!!)

tom_green

nja, Filmens ide var bra och baksidan på filmen fick mig att kolla på den direkt men själva filmen var ganska långtråkig om en mytoman som skriver falska artiklar till en tidning som underhåller samhället som tror på det han skriver men sedan kommer dem på honom och så kommer denna reporter med mera lögner.