Scooby-Doo

Handling: Mycket har hänt sedan Fred, Daphne, Shaggy och Velma senast löste något kvistigt fall. De fyra har faktiskt gått skilda vägar efter motsättningar i den annars så sammansvetsade gruppen. Bara Shaggy och Scooby håller fortfarande ihop i vått och torrt. Mest ägnar de sig åt kulinariska läckerheter som hamburgare och pizza och när erbjudandet om att lösa ett fall på nöjesfältet "Spooky island" kommer packar de sina väskor och hoppas på att få njuta av nöjesparkens korvkiosker.

Även resten av det splittrade gänget dyker upp på Spooky Island. Ganska snart inser de forna Mystery inc att de måste komma över allt gammalt groll. Här handlar det inte bara om att avslöja någon brottsling i spökkostym, nu handlar det om att rädda världen.

År: 2002

Mark McGrath
Rodney Sheppard
Sam Greco

Ingen vidare bra film, men rätt okej, får en 2:a

Funkar för att skrämma lite mindre.Dock så har den sina stunder.

torulf

Enkel underhållning som roar barnen. Jag föredrar de teknade. Det som stör mest i filmen är två saker.
1. grunden i den teknade varianten (originalet) är att spöken inte finns, det är bara en skurk som vill skrämma bort folk. Men i den här versionen är det inte så (det finns mer avsteg, men det här är det värsta).
2. Det som stör näst mest är den trista dubbningen. Jag tror att Shaggy säger ordet "typ" tre hundra gånger.

En -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

5/10 på IMDb. Lite barnslig stundtals, men mycket nostalgi, humor, charm, miljöer och smink - jag underhålls av detta, faktiskt! :) Skulle dock aldrig köpa filmen. Betygstvåan är dock väldigt nära, men detta får lite mer än OK/godkänt.

Milla86

Det blir väldigt fånigt med alla specialeffekter och vuxna skådespelare som försöker vara seriösa. Det händer mycket hela tiden, så det gäller att hänga med.

En okej film att dåsa till en ledig dag, men absolut inget mer. Den tecknade versionen är mycket bättre.

Funkar för att skrämma lite mindre.Dock så har den sina stunder.

Ingen vidare bra film, men rätt okej, får en 2:a

ganska bra film men lite tråkig ibland!

Den är såååå rolig :D:D älskar den :D

Yasmin

Nja, gillade inte den här särskilt mycket.

Scooby-Doo 2: Monstren är lösa (2004)
Scooby-Doo: Nu börjar mysteriet (2009)