Omänsklig fasa

1,9

Handling: Sheilas syster har varit spårlöst försvunnen när hon plötsligt dyker upp i en film som dokumenterar fruktansvärda tortyrscener utförda av vildar i Nya Guinea. Tillsammans med äventyraren Mark Butler anordnar hon en expedition in i djungeln för att rädda henne.

Till sin fasa finner de henne hos den galne sektledaren Melvyn och nu riskerar de att gå samma öde till mötes som Sheilas syster - att offras till kannibalerna.

År: 1980
Gianfranco Coduti
Alfred Joseph Berry
Michele Schmiegelia
Mel Ferrer

En i raden katastrofabla kannibal filmer och det känns rätt taktlöst av Lenzi att han gjorde en ny efter denna även om den andra höll högre klass. Filmens ända plus är för Ågrens skull, alltid trevligt med svenskt. Trots sitt simpla koncept lyckas det inte ens underhålla.

xunny

Hyffsad cannibalrulle, lite småkorkad historia annars helt ok. Dock långt ifrån samma klass som Cannibal Holocaust

kalles

Så otroligt dåligt och klasslöst som det bara kan bli, men jag förväntade mig inte heller så mycket mer heller, så jag är väl nöjd med dom skratt jag fick till skänks iallafall..

Synd om dom söta djuren, Raceai nämner..

Raceai

Verkligen inte i samma klass som Cannibal Holocaust. Men en dock rätt underhållande ifall man nu gillar denna typen av film. Synd på de stackars djuren som får sätta livet till.

struwe

inte särskilt bra kannibalfilm,vet inte om jag sett nåt klippt version,för jag tyckte den inte var särskilt läskig.godkänt för svenskan janet ågrens skull

Ännu en kannibalhistoria. Riktigt sjuka scener blandas med skrattretande dialog och uselt skådespeleri. Inledningsscenen är totalt urlöjlig. Ett stort plus för svenskan Janet Ågren. Inget för känsliga.