Vackert väder

Ungdom:

Ungdom:
3,6

Handling: Ungdomsfilm av debutanten David Flamholc. Högt tempo och snabba MTV-liknande klipp om Daniel som tillbringar sommaren hos sin mamma i Malmö.

År: 1996
Marianne Mörck
Kristina Kamnert-Sunesson
Eva Romansoff

furioso

Absolut en av de bästa svenska filmerna som gjorts. Den speglar det svenska samhället och de svenska ungdomarna på 90-talet på ett alldeles utsökt sätt.
Detta är en måste film för alla Malmö bor, jag har tidigare bott i Malmö, och jag måste säga att det var skit kul att se hur det såg ut där för över 10 år sedan. Man har även lyckats få ihop en mycket bra mix av duktiga skådespelare, inga kända, men det gör absolut ingenting, de spelar stundtals exemplariskt. Vad man också lyckats få till är den skånska "överklass" accenten på en del skådespelare.
Har den själv inspelad på VHS-kassett sedan gått på TV vid något tillfälle, hade dock önskat att denna film kunde släppas på DVD, det är den värd i alla avseenden.

mikaelno

Helt underbar - charmig och... ball... Skulle hemskt gärna se den igen!

olsson_

Enormt bra film, skit vad man skrattat åt den, men vill så gärna se den igen, men är det nån som har den så man kan få låna den av hör av er i sådanafall

En mycket lovande debut av Flamholc. Än så länge har han inte toppat denna suveräna svenska ungdomsfilm. Inget för de äldre, men jag fastnade rejält för den och gillade de snabba klippen och originella utförandet. Stina Beck är väldigt väldigt söt och Moszkowicz är bra i huvudrollen. Synd att de båda inte varit med i så mycket mera.