Day After Tomorrow

Handling: Filmen handlar om de förödande konsekvenserna av en plötslig global klimatförändring.

Tornados, snöstormar, häftiga skyfall och andra dramatiska klimatförändringar drabbar plötsligt jorden i några av de mest spektakulära filmscener som någonsin skådats. Professor Jack Hall (Dennis Quaid) upptäcker skrämmande samband som har förödande konsekvenser för vår planet. Samtidigt får Jack besked om att hans son (Jake Gyllenhaal) sitter fast i ett av de värst drabbade områdena och klockan tickar...

Regissör: Roland Emmerich
Originaltitel: The Day After Tomorrow
Ingår i tema: Snö

Caroline Keenan
Perry King

Copyright Twentieth Century Fox Film Corporation

Evenstar_92

Just nu skiter jag i alla förutsägbara saker.
Jag koncentrerar mig på annat ist, och det jag såg var bra.
Skådespelarvalet är bra, det är ingen jag stör mig på eller så.
Visst är miljöeffekterna rejält överdrivna men den ger faktiskt en inblick över hur den kan bli om några hundra år, eftersom detta ämne är väldigt aktuellt just nu.
Jag blir faktiskt lite rädd när jag ser den, hur dom måste isolera sig i biblioteket och så, ruskigt bra.
Verkligen rekomenderad.

Frallan89

Jag tycker väldigt bra om denna film tror de är tredje gången jag ser den nu visserligen är den inte så grymt bra men jag gillar Jake Gyllenhaalm han är en så grymt bra skådis och så är han så fruktansvärt söt. Jag tycker även att den är lite läskig tänk om de skulle hnda på riktigt, de är ju inte helt omöjlig tom man säger så. Bara jag slipper vara med om de så är jag nöjd.
Jag vet inte vad jag ska skriva om den mer än att den är ruskigt snygg gjord måste jag säga de ser ju verkligen verkligt ut och de är väl de som gör att den blir lite läskig. Den är värd att se.

kia_sniper

Riktigt bra film! Bra skådespelare, imponerande effekter, smårolig lite då och då men framför allt riktigt riktigt spännande hela filmen igenom. Tyvärr, bör det tilläggas, är filmen alldeles för patriotisk och amerikaniserad, vilket blir lite enerverande i längden. Detta medför att filmen, i mitt tycke, ej är värd en femma, men väl en stark fyra!

En av de bästa katastroffilmer som gjorts tycker jag. Alla elementen finns med och även om den är överdriven tycker jag det är jättespännande.

Milla86

En katastroffilm som faktiskt fångade mitt intresse och inte var hemsk på ett deprimerande sätt. Filmen utspelade sig i nutid, vilket gjorde det lättare att leva sig in i den. Och så hjälper den naturligtvis till i kampen om miljön. Specialeffekterna var fantastiskt bra gjorda. Något negativt var att vargarna såg för dataanimerade ut.

underhållande film om en av Emmerichs många katastroffilmer där jorden överlevnad står på spel.

Fluffytush

En av mina absoluta "katastrof filmer". Bra skådespelare och bra historia.

Typisk amerikansk undergångs-action-specialeffekter-film likt ex. Armageddon alltså med andra ord inget djuptgående drama men men för all del så ska jag inte förneka att (nästan) varje gång denna filmen går på TV kollar jag. Jag har en viss nicsh för undergångsfilmer även om de är krystade.

Frallan89

Linniz