De gröna slaktarna

Handling: Svend och Bjarne har tröttnat på att slava för den olidligt skrytsamme och kaxige slaktaren Holger, som för det mesta är hånfull och nedlåtande i sitt umgänge med dem. En dag tar de två mod till sig, begär avsked och öppnar en egen charkuteriaffär i ett av stadens sämre belägna områden. Det går inte heller särskilt bra i början för de nyblivna företagarna. Men av en händelse råkar Svend komma på en idé till en kötträtt, som innehåller annat än sedvanliga ingredienser som ko eller gris! Plötsligt köar kunderna utanför butiken. Ett nytt, oväntat problem uppstår för Svend och Bjarne, nämligen att anskaffa de mycket speciella råvarorna till den hemliga succéprodukten.

År: 2003
Lily Weiding
Camilla Bendix
Hanne Løvendahl

IDie

Den här filmen var riktigt läskig :l
Men mest av allt var den konstig...

Inte riktigt lika bra som jag hoppats på. Mikkelsen är som bekant riktigt bra och det är verkligen kul att se han i en minst sagt egendomlig roll. Lie Kass är bra som Bjarne men förskräkligt dålig som sin tvillingbror Egil. Överlag så är det trevlig underhållning som är värd att ses. Svag trea.

The_Dude

Det här är en kul och underhållande film med Mikkelsen och Lie Kaas i huvudrollerna som slaktare. En liten flirt med klassikern Delikatessen får man också med. Lie Kaas spelar en dubbel roll och gör också den förståndshandikappade Egil.