Vit Oleander

3,6

Handling: Ett drama om Astrid som blir föräldralös vid tolv års ålder, då hennes mamma åtalas och döms för mord på sin pojkvän. Astrid slussas från den ena fosterfamiljen till den andra där hon tvingas möta och lära sig att leva med en mängd olika personligheter och hela tiden får sätta sig själv åt sidan. Det enda återkommande i Astrids liv är hennes mamma, som till en början ger sken av att vara en god men pretentiös mor, men som efter att ha hamnat i fängelse snart visar sig vara självisk och manipulerande...

År: 2002
Noah Wyle
Cole Hauser
Taryn Manning

Saren

Filmen är stark emellanåt och jag gillar verkligen slutet! Michelle Pfeiffer spelar inte Astrid utan Astrids mamma!

Mattias15

En Film där man får följa astrids upväxt genom tonåren på diverse fosterhem. Detta görs på ett gripande sätt och man känner med Astrid och förbannar hennes otur. Samtidigt får man följa relationen med hennes moder Ingrid som är en konstig kvinna. Hon är en dyster och kall kvinna, Som även är en konstnär och väldigt begåvad i intelligens påstor hon. Hon gör allt för att Astrid ska växa upp och bli som henne. Astrid spelas utmärkt av Michelle Pfeiffer som gör en fantastsik prestation. Sedan så gör även Alison Loham det bra, hon är har en rejäl fördel i att hon verkligen är socker söt. Detta är förstås ett bra drama med utmärkt skådespeleri, bra dialoger och en gripande handling.

fantaisha

Jag älskar den här filmen! Manuset är väl genomtänkt, skådespelarna är underbara och hela stämningen som filmen ger påverkar en starkt! Love it!

Isabellet

En film som verkligen berör!!

Inte bra. Helt onödig i mina ögon. Vad ska jag få ut av titta på det här? Men det kanske bara är jag.

martin88

Mycket sevärd film med ett gripande manus, och bra skådespelare. Handlingen blir lite upprepande, men i övrigt är det en riktigt bra film. Stark trea.

Innehållsrik film som inte lämnar någon oberörd.
Se den om du inte har gjort det!

Savannah

Stark trea på gränsen till en fyra, men rätt "draining". Mönstret i filmen upprepar sig genomgående och dialogen känns ibland alltför litterär (kanske inte så konstigt eftersom filmen är baserad på en bok, men ändå). Bra skådisar, däribland Pheiffer som på ett nedtonat vis får spela kall och sadistisk. Någonting fattas dock, och slutet kunde ha varit starkare.

cumcoma

Helt underbar film! Man lämnar den inte oberörd.

Jag irretrar mig på att någon skrev att det "bara var en dålig kopia av tretton." Hur kan det vara det när filmen tretton inte släpptes förrens ett år senare?

lite anorlunda film men bra.