Plan 9 from Outer Space

2,1

Handling: Rymdvarelser återuppväcker döda människor till zombier och vampyrer för att stoppa människosläktet från att skapa Solaraniten (en sorts soldriven bomb).

År: 1959
Regissör: Edward D. Wood Jr.
Originaltitel: Plan 9 from Outer Space

Vampira
Criswell
Bela Lugosi

raccoon

Att Ed Wood anses vara en av de sämsta regissörerna genom tiderna är inte utan anledning. Här är ju då en av anledningarna.

En del kanske skulle säga att den är så dålig att den är bra. En del kanske skulle säga att den är sevärd för att den är så dålig. Men att den är dålig råder det inget tvivel om i alla fall.

Vissa klipp är humoristiskt dåliga - inte minst... äh, vad ska jag börja med? Allt är kass. Allt från flygplanscockpiten i början till specialeffekterna i slutet och däremellan den usla klippningen och det taffliga skådespeleriet. Miljöerna är också värdelösa för den delen.

När filmen är över så blir man paff över att det fortfarande är samma dag. Det känns som man suttit och plågat sig i flera veckor. Se denna film om du gillar seghet och meningslöshet. I annat fall så kan du hitta lite klipp på YouTube som är för korta för att du ska hinna bli mentalt förvandlad till pensionär medan du tittar. Lycka till!

Mattias15

Filmen når inte mina förväntnigar, hade hoppats på att få en roligare upplevelse. Filmen är rätt igenom kass med undantag från början, eller så var det bara jag som inte hade tappat intresset än. Alla tabbar i filmen är rätt så roliga men jag finner dem ganska tråkiga efter en kvart. En stark etta till en film har en del ljuspunkter.

Alla "effekter" är underbart underhållande dåliga. Alla detaljer och det filmtekniska är lika dåliga, men det blev för segt till slut. Svårt att engagera sig i storyn som för övrigt är lika dåligt som allt annat. Men värd att se, speciellt om man är förtjust i kalkoner. Stark etta, den är så dålig att det blir roligt.

Dålig film kan jag hålla med om men det fanns i alla fall ett budskap, lite tanke bakom hur vi fördummade människor beter osv. Det är mer än man kan säga om flertalet actionfilmer eller liknande.
Bisarrt hur man kunde tillåta att det fick skifta mellan dag och natt i varannan bild :)

SÅ jäkla värdelös var den inte, men knappast bra heller. Kul att ha sett den!

raccoon

Timoti

En skit tråkig och har väldigt många fel. Den är väldigt dålig gjord. Dåligt skådespel, dålig dialog allt är dåligt med den här filmen. Samma klipp som används flera gånger och skiftningar mellan dag och natt är faktiskt rätt roligt att se.

Mattias15

struwe

Den är så dålig så den blir bra.Måste bara ses av alla som gillar film.wood var väll inte världens bästa regissör men han måste ha varit en av dom mest entusiaistiska

Filmen är svartvit