Arlington Road

Handling: Michael Faraday är en collegeprofessor i historia, med nutida terrorism som specialämne. Han lever ensam med sin tioårige son Grant i en idyllisk villaförort. Hans hustru, som var FBI-agent, dödades i en konfrontation med misstänkta terrorister. En händelse som satt djupa spår i Michael.

En dag hittar han en ung pojke, blödande och svårt brännskadad, vacklande på gatan där han bor. Han visar sig vara son till Michaels nyinflyttade grannpar, Oliver och Cheryl Lang. Familjerna börjar umgås och sönerna blir bästa vänner. Paret Lang är den amerikanska drömmen personifierad – framgångsrika och lyckliga med tre underbara barn. Det finns egentligen bara en sak som är fel med den familjen Lang: de är för perfekta.

År: 1999

Spencer Treat Clark
Auden Thornton
Mary Ashleigh Green
Laura Poe

Tvärtom,det är ju slutet som höjer filmen genom att inte sluta som alla andra av dagens Hollywoodfilmer.

OJ, Oj,Oj vilken spännande film. Detta storverk såg jag verkligen med kallsvetten pärlandes.
Arlington road tar också upp ett viktigt och aktuellt ämne, nämligen terrrorism.

En spännande och klurig film. Dock väldigt förvirrande slut, så det blir bara en stark tvåa.

Rune

Slutet är det ända som är bra med filmen.

Timoti

Filmen ägde som in i helsike!
Den bästa filmen med Jeff Bridges!
Dock uppskata jag också slutet!

torulf

Åh jag blir irriterad bara jag tänker på filmen.
Vilket skitslut!Se den här filmen om ni vill se en film med dåligt slut. Argh...