Ondskans hus

2,4

Handling: I varje grannskap finns det ett hus som de vuxna viskar om och som barnen korsar gatan för att undvika... Välkommen till Ondskans hus!

År: 1991
John Mahon
Teresa Velarde
George R. Parker

Spike

Jag är inte mycket för splatterfilmen och den här filmen var ganska splattrig. Annars var den så dålig så den blev faktiskt lite rolig. Inte rolig att skratta med, utan att skratta åt.

Halloween_4

Nja, ingen höjdare så, men godkänd. Lite mycket blod kanske.

BlackHawk

bra för sin tid, dock inte så läskig som jag trodde den skulle vara. Ganska spännande

Craven levererar som vanligt medelmåtta. Stämningsfull musik, snygg sminkning och vrängd story är det som driver filmen framåt. Manuset kändes tunt och allt för ologiskt. Så en trea känns egentligen väl till hands, men tack vare onödigt många vändningar och allt för dåligt slut så får filmen nöja sig med en stark tvåa.

Som sagt, det är vilken skräckis som helst, inget särskilt med den, men jag såg den när jag var yngre och tyckte den var väldigt läskig, faktiskt riktigt ruggig film, har försökt få tag på den nu, men verkar inte hitta den, detta är en film som lätt glöms bort.

movie

Bra fast som vilken annan skräckfilm som helst.

Jag håller helt med wildpalm här. Bra sagt! Det enda jag har att invända är att filmen tar ganska lång tid på sig att komma igång. Satt och väntade och blev lite otålig.