Kommer du med mig då?

1,7

Handling: I berättelsens centrum står Theodor och Paula, som haft hela sin barndom tillsammans. Paula växer snabbare än Theodor, trots att hon är yngre. Hon vet vad hon vill. Det gör inte Theo. Hon reser sin väg. Hon har framgång. Det har inte han. Så Paula och Theodor går skilda vägar, de lever sina liv parallellt. Bara några sällsynta telefonsamtal med långa mellanrum. Han tycker alltmer att han lever ett liv som egentligen inte handlar om honom själv. En känsla han ju inte är alldeles ensam om här i världen. Men så kommer den dag då Theodor ropar in en märklig målning på en lantauktion. En målning som blir början och slutet på allt...

År: 2002
Regissör: Kjell Grede
Originaltitel: Kommer du med mig då?
Ursprungsland: Sverige, Danmark, Finland, Norge
Marta Oldenburg
Carl-Åke Eriksson
Bill Hugg

Karro

Det är uppfriskande att se filmer som är så värdelösa så att de nästan blir bra! Den här filmer var precis en sån. det blir liksom bara att man skrattar åt eländet!

tennisemme

Tycker det är en bra film. Konstig och bisarrt rolig i all sin hemskhet. Man blir nästan lite galen av att se den. Mycket bra skådespel.

lindajjj

Jag fick ett tips om att det faktiskt skulle finnas en film som är sämre än Den utvalde, nämligen denna. Jag var tveksam. Skulle det verkligen vara möjligt? Men det var det. Den här filmen slår Den utvalde med hästlängder. Det måste vara det sämsta som åstadkommits i Sverige, någonsin. Mot slutet skrattar man så tårarna rinner. Hur är det möjligt, hur har de lyckats? Hur? Filmpunkten borde förresten börja införa möjligheten att sätta minusbetyg på filmer.

producenten

Jag fattade typ inget.. Weird film säge jag bara.. Va gör du Tuva i denna filmen? Ända anledningen till 2:an var skådespelarinsattserna

Förstår filmens låga betyg. Allt för stort försök på att göra filmen udda och djup, det hela resulterar bara med en stor löjlig blaska till film. Trots ljuva Novotny så får filmen inte mer än en 1.

Tritan

Nej nej nej, va är det här? Kjell Grede verkar ha försökt en djup film med mycket budskap, vilket verkligen inte lyckas. Manuset är tråkigt och handlingen en katastrof!.
Trots många bra skådespelare, som Tuva Novotny och Shanti Ronej är denna film INTE sevärd!

paravel

Nej jag måste säja att jag blev besviken, trots att både Shanti Roney och Tuva Novotny är oroligt bra skådesplare är filmen inte sevärd.Dålig story och värdelöst manus.