Den galna jakten på ringen

2,4

Handling: En rik man kommer på en tjuv med att göra inbrott i sitt hem. Han får tag på tjuvens lyckoring. Berövad på sin goda tur och charm och dömd till en framtid av otur försöker tjuven få tillbaka sin ring.

År: 2001
Regissör: Sam Weisman
Originaltitel: What's the Worst that Could Happen?
Martin Lawrence
Sascha Knopf
Siobhan Fallon
GQ
Lenny Clarke

En bra och rolig film. Med bra skådespelare..

Ibland väldigt rolig rulle. DeVito var bra som den cyniska snubben som hade Lawrance ring.

Angelus

Härlig och rolig film med mrtin lawrence och Danny deVito, bra story, snyggt filmat

moivestar

Den häe filmen känns enbart lång och tråkig. Långtråkig. Hade visserligen inga förväntningar, men lite bättre trodde jag allt den skulle vara.
Själva historien känns helt fel, och skådespelarna gör inga bra insatser. Men jag tyckte DeVito ändå passade ganska bra ihop med sin roll!

Fy fabian va tråkig och dålig film

Zzznake

Ganska rolig komedi, men får dock bara en tvåa. Den var lite tråkig, fastän den bringade många skratt!

Olofsson

En ganska rolig komedi tycker jag och jag ger den en svag trea.

Filmen handlar om en relativt framgångsrik och ack så charmig tjuv som spelas av Lawrence. En natt gör han inbrott i en mäktig mans lyxvilla (DeVito) men blir ertappad och då polisen dyker upp snor ägaren tjuvens egen ring (som han fått av sin älskade), något som han inte kan tolerera och man får sedan följa tjuvens galna jakt efter den udda affärsmannen...