Titta vi spökar

Handling: Avhuggna huvuden och blodiga tarmar tillhör Roger Cobbs vardag. Vilket inte är så konstigt. Han är en av USA:s främsta skräckförfattare. Men nu har han drabbats av akut skrivkramp, till följd av att hans son spårlöst försvunnit, frun tagit ut skilsmässa och hans faster begått självmord.

Han beslutar sig för att flytta in i huset han ärvt av fastern. Nu hoppas han äntligen få lite lugn och ro. Men när han öppnar garderoben i rummet där hon hängt sig, upptäcker han att något flyttat in i huset. Något hemskt. Något mycket hemskt...

År: 1986

James Calvert
Mindy Sterling
Jayson Kane
Billy Beck

Störtskön 80-talsklassiker. Härligt ryslig komedi med William "Titta han flyger" Katt. Stark trea!

Filmen gör mig mäktigt förvirrad, tonen är varken läskig eller komisk! Soundtracket har en del riktigt malplacerade låtar och karaktärerna förstår jag heller inte mig på.
Brukar vanligtvis gilla Miners filmer men i det här fallet så tänker jag att han måste ha fått ett fullständigt oförståeligt manus att jobba med!

uncle_funk

Gillar inte svenska titeln, det räcker med "House".
Men som film är det en mycket bra sådan. Ett starkt tips till er som gillar spökhistorier etc. Till er alla andra som inte sett den än.

erratic

Det kändes som en utdragen 20 minuters film. Det händer verkligen inte mycket.. väldigt torr film, man känner ingen inlevelse alls.. när det väl händer något är det lite småballt i 2 min sen är det tillbaka till den sega väntan på en ny småball scen.

Timoti

En film som är rätt seg i början men, filmen blir roligare mot slutet. Skådisarna var rätt dåliga.

mice_lord

Trodde den skulle vara hur bra som helst, men det visade sig att den var en stor besvikelse.
Det enda som var ganska bra och som höll den borta från 1:an var handlingen!

Zzznake

Sådär komediskräck, men det är bara det att skämten är dåliga och man blir inte skrämd. Dålig film.

Titta vi spökar 2 (1987)
Titta vi spökar 3 (1989)