Winners & Sinners

Handling: Ett gäng på fem personer blir frisläppta från fängelset. De är inbrottstjuvar och bankrånare som alltid håller ihop. Från och med nu försöker de vara lagliga, och startar en städfirma. Av misstag får de med sig en väska full med pengar som tillhör den lokala maffian. Nu är maffian efter dem och de försöker naturligtvis att behålla pengarna samtidigt som de slåss mot maffian.

År: 1983
Ching-Ying Lam
Po Tai
Cecilia Yip
Hark-On Fung

Hade förväntat mig en helt vanlig Hong Kong- action, men den här filmen hade till och med handling. Blev positivt överraskad. Den enda skådespelaren jag kände till sedan innan var Jackie Chan och han hade ingen stor roll i den här filmen.

Det var inte så mycket fighting, men det som var räckte till väl. En stark 3:a.

Inte lika rolig som tvåan, men helt klart underhållande och sevärd.

Är lika underhållande som tvåan. Biljakten med Jackie Chan på rullskridskor är riktigt rolig och bra. Simpel humor som dock passar bra med de här skådisarna. Hela tiden gjord med glimten i ögat. Hade gärna sett ännu mer Martial Arts.

Xenomorph

Sammo Hung från Martial Law har en av huvudrollerna, och Jackie Chan medverkar i en mindre och helt onödig roll. Tyvärr såg jag filmen dubbad till engelska och då är det svårt att bedöma hur bra den egentligen är. Jag skrattade en hel del och tyckte fighterna var snygga.

Winners & Sinners 3: Twinkle, Twinkle, Lucky Stars (1985)
Winners & Sinners 2: My Lucky Stars (1985)