Surf Nazis Must Die

1,1

Handling: Det finns ingen handling. Vill du hjälpa Filmpunkten att skriva kortfattat om handlingen - tryck hr!

År: 1987
Rand Hogen
Daniel Kong
Steve Reid
Terry Lee

Bland dem sämsta filmerna som blivit till. Titeln är dock väldigt rolig.

De glömde visst bort att kolla över hur man applicerar dramaturgi på ett manus för jag hajade inget av historien, förutom det att kvinnans son dog och att hon sen ville hämnas hans död. Vem som var huvudpersonen var också oklart. Kanske Adolf? Han stod i alla fall ut mest av de karaktärer som fick mest screen time. Sen vad surf-nazisterna höll på med utöver att surfa och kivas fattade jag ej. På toppen av allt så dyker det plötsligt upp en härligt symbolisk dödsscen för kvinnans son i denna annars rätt B-igt raka film. Antar att den var höjdpunkten :)
Vad som däremot var bra var det härliga soundtracket, en del av fotot, vissa postapokalyptiska miljöer och karaktärer i stil med Mad Max och A Clockwork Orange. Gillade även tiger-vanen och de nedklottrade våtdräkterna. Sen kändes det som det faktiskt fanns nån sorts litet budskap eller en tanke bakom upplägget, Tyskarna och Japanerna som en liknelse till alliansen från första världskriget kanske.

Bland dem sämsta filmerna som blivit till. Titeln är dock väldigt rolig.

jacco

Utan tvekan sämsta filmen som någonsin gjorts.

Rune

Hatade den det fanns inget splatter ingen komik. Den var bara lång och tråkig helt klart den sämsta Troma filmen.

En riktigt värdelös splatter-film, det främsta skälet: INGEN SPLATTER! Herregud i hela en och en halv timme fylls endast ett glas med blod, ungefär. På baksidan av omslaget står något om : "Den blodigaste filmen hittills" men så var inte fallet, lite kul var det självklart, med usla skådisar, helt sjuk handling, allting är helt skumt i den här filmen. Men som sagt, inget splatter kan inte vara en splatterfilm, bara en usel film.