Cannibal - The Musical

Musikal:

Musikal:

Handling: Följ med den hurtige kannibalen Alfred Packer och en grupp intet ont anande guldgrävar pionjärer in i Colorados klippiga berg. Allt fluter på i godan ro till Packer blir hungrig? Med en till synes omättlig aptit börjar han kalasa på sina följeslagare medans han glatt sjunger sina förfäders gamla visor.

År: 1996
Jon Hegel
Andrew Kemler
Steve Jackson
Jessica James Kelly

mycket bättre än vad jag förväntade mig, en självklar plats i DVDhyllan. Många, många skratt och riktigt sjuka och oväntade händelser. SE DEN!!

Som vanligt när det gäller Parker så är det sjukt och roligt men inte speciellt snyggt. Stundtals riktigt roligt och sångerna är riktigt sköna. Absolut värd en titt. En trea.

ToxicAvenger

Säger ungefär som Lepre, fast jag uppskattade musikal-delen mer. En stark trea.

En småkul komedifilm från Troma, de som gjorde ToxicAvenger. Men detta liknar inte någon av de tidigare Troma filmer jag sett, för detta är faktiskt "bra". Här används måttligt bra skådisar, i alla fall huvudrollerna. En Handling. Och det konstigaste av allt, det är en musikal?!

Det sjungs en hel del i filmen, ofta samma sånger men av olika personer. Detta är ju en humorhöjare, med tanke på vad filmen går ut på: Att vara blodig och sjuk, det blir den. Men det är lite jobbigt att höra samma text hela tiden, och det ska vara något speciellt med det? Nej, jag sket i sångerna, för jag tyckte Cannibal the Musical var lika bra utan sånger som med. För den är väldigt sjuk och det räcker för en Troma film.

Dock saknades en hel del blod och kroppsdelar. Det verkade faktiskt som att de lagt all tyngd på själva "musikalen" och det var lite synd.

Men detta är helt klart godkänt och underhållande, en svag trea får den.

Rune

En hel skön musikal men med för lite splatter början är coolast.

PickaDoll

Det var längesen jag såg den här men jag minns att den var helt sjukt rolig =)

Vrolok

Trey Parker (är/var aktuell med sin senaste film;Team America: World Police när detta inlägg skrevs) har lyckats göra en exceptionell film. Underhållningen ligger uppe på högsta nivå genom hela filmen och det finns knappt någon scen som man Inte skrattar åt. En synnerligen bra film säger jag bara. "Let's build a snowman..."