Ginger Snaps

Handling: Tonårssystrarna Brigitte och Ginger Fitzgerald är besatta av döden. De fotograferar olika tänkbara döds- och mordscenarier, och har kommit överens om att de ska dö tillsammans när den dagen kommer. Men deras fantasier är ingenting mot vad som väntar dem.

En sen höstkväll när det är fullmåne blir Ginger attackerad och biten av en varulv, och inom några dagar börjar både hennes kropp och temperament att förändras. Det blir en kamp mot klockan innan nästa fullmåne, som sammanfaller med Halloween, samtidigt som Ginger börjar njuta av sina nya mer djuriska och förföriska sinnen...

År: 2000

Ann Baggley
Graeme Robertson
Maxwell Robertson

Crocodile

Bra VÄLDIGT BRA!! se den.

En speciell film men på något sätt gillar ja den. Skådespelarna är bra men karaktärerna dom spelar är ännu bra :)

En hyfsad skräckfilm med en allvarlig underton. Föll mig inte helt i smaken då den är lite för dyster och ocharmig. Stark tvåa!

Ajice

Okej, kanske inte världens bästa film men den är underbar för mig, jag tycker om den och de fina minnen de frambringar, för mig är detta lite romantiskt (som en första kärlek).

Rebecca_janzon

Filmen är rätt blek även om handlingen funkar. Varulven är rysligt dåligt gjord. Tjejerna är hyfsade skådisar men det räcker inte. En svag 2:a. Värdelösa masker & effekter. Se hellre filmen Jennifer's Body

Lite svårt att veta om jag gillar filmen eller inte. Den pendlar mellan att vara riktigt spännande och trovärdig till att ibland hamna längst ner i dalen. Varulven ser mest ut som en stor nakenhund och den inger inte direkt några rysningar.
Samtidigt som filmen pendlar i kvalité tycker jag den ständigt håller ett intresse uppe. Man vet aldrig hur filmen ska sluta och det är ändå ett stort pluss. Jag har sett sämre filmer men också betydligt bättre. Därför blir det ett medelbetyg. Frågan är hur sugen man är på att se tvåan?

Crocodile

Bra VÄLDIGT BRA!! se den.

no_one

Min absolut favoritfilm! Bra skådespelare, nya och snygga omgivningar, mycket blod och lite humor!
Stämningen i filmen är något jag inte upplevt förrut med de mörka tankarna om döden men samtidigt den underhållande konversationerna vid middagsbordet!
Absolut sevärd!

Savannah

Varför inte? Sevärd film, om än inte i allas smak, som man kan läsa in en hel del psykologi i, om man så vill. Hyfsat originell film med klart godkända och "nya" skådisar. Fundera på filmens budskap nu, flickor och pojkar!

Ginger Snaps Back: The Beginning (2004)
Ginger Snaps II (2004)