Killer Klowns from Outer Space

Handling: En liten stad hamnar i skräck då den och dess invånare plötsligt anfalls av utomjordingar som ser ut som clowner. Clownernas intentioner är att så snabbt som möjligt göra stadens invånare till sin föda med hjälp av popcornpistoler, sockervaddgevär, frätande pajer och ogenomträngliga ballonger.

År: 1988

Danny Kovacs
Adele Proom
Howard Malpas
Karen Raff

Faktiskt rätt njutbar 80-talsklassiker. Tyvärr missade jag den i min ungdom och får då inte nostalgifaktorn jag känner annars som för t ex Critters. Men jäkligt underhållande är det och personligen ser jag det mer som komedi än skräck. Ett fåtal scener - speciellt en med en liten flicka - gav mig dock lite rysningar.

Om du funderar på att se en film med den här titeln får du exakt vad du kan förvänta dig.

Crocodile

Skit rolig clown skräck. Det här är kanske den roligaste skräcken någonsin.

Angelus

En unik film, sämsta storyn någonsin, sämsta skådespeleriet någonsin, löjligaste effekterna någonsin, ren urkass film

BlackHawk

oj oj oj.. helt unik för sin tid, älskade den fullkomligt.

Noisome

haha, den måste bara få en fyra, en stark en. kanske världens löjligaste, men ändå så himla skön film. clownerna får en att skratta hela tiden, ändå är de så respekt :P