Kopps

Handling: Josef Fares nya film KOPPS är en komedi som utspelar sig i en liten svensk småstad. I berättelsen möter vi ett gäng arbetskamrater vid den lokala polisstationen. Här har inte skett ett allvarligt brott de senaste tio åren. Så plötsligt en dag hotas stationen av nedläggning. Nu måste de komma på ett sätt att rädda situationen.

År: 2003
Jan Fares
Harry Goldstein
Sven-Åke Gustavsson

jeb

Med en budget lika stor som en av Matrix fikaraster, har Josef Fares lyckats väl. Tilltalar kanske en yngre publik. Filmen får säkert medvind på grund av dåligt motstånd i genren "svenska komedier". Det som gör filmen genuin är Fares sätt att lyfta fram detaljer. En riktigt rolig film med några helt sjukt roliga scener. Fares kan sin sak!

En av Sveriges hittills roligaste filmer enligt min mening, jag skrattade väldigt väldigt ofta. Det är som vanligt VÄLDIGT skruvat i Josef Fares filmer, Jalla Jalla var en aning rörigare, men denna var mycket roligare. Att han klämmer in några från sin släkt i birollerna lyfter filmen mycket, de är riktigt roliga att höra på, klockrena repliker. Och Torkel som spelar den trötta polisen med Bruce Willis drömmar får mig att skratta flera gånger. Slutet blir väldigt rörigt, på ett bra och komiskt sätt, jag älskar den här filmen, den tåls att se flera gånger.

Vissa stunder smårolig, vissa stunder riktigt rolig. Torkel Petersson är bara för rolig som en riktig "cop".. Bättre än Jalla Jalla! och den håller hela vägen. Absolut sevärd.

Christiian2

Otroligt tråkig film.

Joda

Man behöver inte säga mer om detta mästerverk än att referera till Jeb och Lepres. Klar femma och klart bästa svenska komedifilm hittills!

Antonlikemovies

Den här och Smala Sussie är de roligaste svenska filmerna jag sett!

En helt okej svensk film.

crack_of_dawn

Det var ett tag sen jag såg den nu, men jag minns fortfarande att detta faktiskt var en av de svenska filmer som gick hem hos mig!

Helt klart godkänd.

Sillferhjelm

Bra film där man får sätta hjärnan till.