Indianen i skåpet

2,3

Handling: Filmen startar med att den nioårigepojken Omir får ett skåp i födelsedagspresent av sin storebror. På ett magiskt sätt väcker skåpet upp en leksaksindian och dom ger sig ut på magiska äventyr.

År: 1995
Leon Tejwani
Lucas Tejwani
Christopher Conte
Cassandra Brown

Indianen i skåpet hade säkert kunnat bli en helt acceptabel barnfilm om det inte vore för det faktum att den uppenbarligen lider av storhetsvansinne. I stället för att satsa på en film som underhåller barn - vilka ju är filmens målgrupp - ger sig Frank Oz på att försöka förklara liv och död för barnstackarna. Det blir ansträngt och tråkigt, och lägger man till det faktum att jag såg filmen tillsammans med mina barnvaktsbarn och därmed tvingades se den dubbad är betyget givet. Oz borde ha nöjt sig med att göra en rolig film och inte överskatta barnen som ser den här filmen. Det är ju inte ett drama han gör precis. Och om det inte vore nog trycker han upp en idiotisk kvinnosyn i ansiktet på tittaren. Den enda roliga filmen Oz lyckats klämma ur sig är skrämmande nog Bowfinger (1999). Självklar etta.
"I come from TEXAS, Mr. Half-a-brain!"

Ingen höjdar film, ingen film jag vill se igen. Får en 1:a

Jättelängesedan som jag såg den, men jag minns att jag tyckte att den var okej. Den hade sin charm!
En svag trea i betyg.

"I come from TEXAS, Mr. Half-a-brain!"

Wowzingen

Den här filmen är ingen höjdare. Det är dåliga skådespelare och handlingen håller inte. Det är inte bra dubbad men lite´charmig på sina ställen. den får en 2:a.

Sweet_Jenny

Har sett den här 2 ggr och den är jättebra =)

magnus_65

Tycker att den e riktigt bra!
En gammal favorit!

Finntroll

den löjligaste filmen jag har sett.