13 snart 30

Ungdom:

Ungdom:

Handling: En 13-årig flicka längtar mest av allt efter att bli populär och eftertraktad. Under hennes födelsedagsfest leker man en lek som går ut på att man ska tillbringa sju minuter i en garderob. Det är en förödmjukande upplevelse för henne, och hon vägrar att komma ut när de sju minuterna är till ända för att undvika ytterligare kränkningar. Och när hon till slut ändå vågar sig ut upptäcker hon att det bara är fem dagar kvar till hennes trettionde födelsedag – och att hon är vackrare och mer intagande än hon någonsin kunnat drömma om.

Regissör: Gary Winick
Courtney Chase
Maz Jobrani

Copyright Sony Pictures Home Entertainment

Blomman

Okej, visserligen är det här en vanlig, förutsägbar, typisk romantisk komedi. Men den är faktiskt en helt okej vanlig, förutsägbar, typisk, romantisk komedi. Den var rätt mysig att kolla på,även om man visste slutet efter 20 minuter av filmen.
Men enligt mig kan det vara avkopplande att se sånna filmer ibland. Så det får en stark tvåa av mig. Annorlunda,förutsägbar..men helt okej.

Savannah

Rätt okej tjejfilm som bärs upp av Jennifer Garner. Mark Ruffalo, som gör den manliga huvudrollen, är som vanligt mindre bra. Slutet är krystat, men visst är det en söt, hyfsat rolig och aningen romantisk film. Passar antagligen främst dem mellan 13 och 30 år!

tessan81

Jag tycker det fanns väldigt lite underhållningsvärde i filmen. Det finns flera andra äldre filmer med samma tema som har lyckats SÅ mycket bättre, t ex Big. Det känns som att filmen går ut på att Gardner får visa upp sig i diverse outfits. Boring! Bra 80-tals musik dock!

En -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

En riktig amerikaniserad feelgoodfilm. Men jag gillar den skarpt. Humorn finns och handlingen har ju faktiskt realistiska inslag eftersom många faktiskt känner som filmen berättar. Filmen höll verkligen tråden hela vägen vilket gjorde att man hela tiden satt som klistrad. Inget onödigt flams och det gillar jag.

Uäh.. Det här ger mig rysningar. Både filmen och Jennifer Garner. Jag köper det inte, helt enkelt. Svårare än så är det inte.

Nikoel

Som väntat från en Disney film: Hjärtvärmande, spännande och stundtals rolig.

Linniz

Handling: -
Oförutsägbar: -
Regissör: Gary Winick -
Skådespelare: Jennifer Garner +
Unik: -

Nienna

En romantisk komedi. Ja, så mycket mer finns kanske inte att tillägga? Jag kan tänka mig att den för rätt målgrupp är ganska nostalgisk med mode, musik osv. Själva grejen att Jenna hamnar i sin egna 30-åriga kropp men fortfarande med sin trettonåriga hjärna leder såklart till många skratt men så mycket mer blir det dock inte..

henriette

Det var länge sedan jag såg den här filmen. Men jag kommer ihåg vad den handlar och lite scener som är med i filmen. Jag kan inte säga att det är en bra film som man kommer ihåg och vill se den flera gånger. Jag tycker däremot att Jenifer är rätt val till filmen, hon gör det otroligt bra och det är nog mest tack vare henne att man kommer ihåg filmen. Jag ger den en två eftersom att filmen inte fastnade på minnet så bra och man är inte sugen på att se den igen.

Biopremiär: 2004-06-30