House of 1000 Corpses

Handling: Fyra collegeungdomar är på en bilsemester genom USA. Resan tar dem till ödsliga landsvägar med annorlunda upplevelser. När de stannar för att tanka bilen vid "Captain Spauldings Museum of Monsters and Madmen" träffar de den märklige föreståndaren Spaulding som tar med dem på en guidad tur genom historiska seriemördare. Spaulding berättar också om den lokala legenden Dr. Satan, en sadist från början av 1900-talet vars kropp enligt sägnen finns begravd någonstans i närheten. Ungdomarna beslutar sig, naturligtvis, för att undersöka saken närmare. Inte världens bästa idé visar det sig...

År: 2003
Dennis Fimple
Harrison Young
William Bassett

gurka__

Älskar såna här skräckfilmer. En av dom bättre skräckisar ja sett. As bra !

Ajice

Underbar, helsjuk och bara så fantastiskt god, Rob Zombie är grym, älskar musiken, skådespelarna och, ja allt!

första gången jag såg denna film va den riktigt sjuk och äkligt nu en andra gång man kollar så e det mer sjukae och äkligare men det e riktigt bra rysare..en av mina favo rysare

Helt meningslös och totalt ointressant. Allt kändes bara för B.

ninz

väldigt psykisk och konstig film.. har egentligen ingen riktigt koll på vad som händer och sitter mest och skrattar för den är så oerhört knepig.. man kan ju undra var Rob får sina idéer ifrån. den får en svag trea

Kejnoo

Fattar den bara inte. Med tanke på alla konstigheter och sjuka händelser/detaljer i filmen glömmer man bort att det är en skräckfilm och bara skakar på huvudet.

Jösses, vilken usel rysare. Samtliga skådespelare är vedervärdiga, storyn är underlig och kryllar av överflödiga detaljer som verkligen förvirrar mig. Scenföljden är helt obegriplig. Soundtracket är helt misslyckat. Scenerna filmas i svartvitt, slowmotion, blodrött och vanlig färgskala. Det finns även ett par scener som verkar ha filmats genom en röntgenapparat(!). Jag förstår absolut ingenting. Tanken var säkert god, men att scenerna är kreativa hjälper inte när ploten är så pass usel och allting har setts förr. Totalt bottennapp. Apropå ingenting - varför är ungdomarna utspökade i kanindräkter?
"I don't like chicken ... and I hate clowns!"

Sjuk och bisarr film som är fullkomligt meningslöst skräp. Skådespeleriet är uselt och spänningen uteblev.