Intermission

Handling: Intermission är en kärlekshistoria om människor på väg och deras snåriga resa i sökandet efter kärlek. Ett förhållande som av misstag tar slut blir början på en rad händelser som påverkar hela deras omgivning.

Alla inblandade är lyckligt omedvetna livets nyckfulla gång och på vilket sätt deras liv korsar varandra, konstant skiftande från vansinnig humor till hjärtekrossande sorg. Den olycklige älskaren och hans bäste vän, den råbarkade kriminalaren och den hänsynslöse smågangstern, den vackra flickan med sin nye, gifte älskare, hennes syster och den övergivna hustrun på väg mot sammanbrott, den ambitiöse TV-producenten och en nioåring. Alla inser de snart hur deras kaotiska liv hänger samman i denna sanslösa berättelse om modern kärlek med en något bitter eftersmak.

År: 2003
Brian F. O'Byrne
Deirdre O'Kane
Tomas O'Suilleabhain
Derry Power

Ganska tråkig film. Stämningen är låg och handlingen är ihoptrasslad. Men välspelad.

Den började som en klar fyra. Dialogen var ruskigt skön och underhållande och skådisarna spelade ledigt och hade bra personkemi. Efter ett tag tappade den lite, blev lite oengagerande och spretigt. Hursomhelst så var den dock ändå bitvis mycket rolig. Hp- sås verkar vara en höjdare... He, he. 3,5 i betyg.

Mattias15

Manuset är klockrent vid vissa tillfällen och skådisarna är inte sena att uttnytja det. Här bjuds det också på en rå humor, och lite romatik här och där. Karaktärerna är sköna utan att kännas påtvingat roliga. Eftersom filmen inehåller så många olika historier finns det nog något för alla i den här filmen. Personligen tycker jag att Historien om Hp Saucen och den lilla snorungen som kastar sten är roligast. sedan så är Colin Farell kommentar klockren - "That's fucking delish, man! "

PassingBy

Jag älskar allt med den här filmen & det är ju ett stort + att dom snackar den söötaste dialekten som finns!!

jessika

okej film, lite vardaglig. annorlunda handling, men en helt okej film.