Katten

Handling: Conrad och Sally är så olika som bara två syskon kan vara. Sally är klassen ljus, en fullfjädrad besserwisser, som håller reda på allt och alla, medan Conrad knappt kan gå utanför dörren innan han hamnar i trubbel.

Just den här lördagen har de båda barnen fått utegångsförbud, p.g.a. ett av Conrads tilltag och får varken se på TV eller spela dataspel. Deras ensamstående mamma måste arbeta och deras genomtrista barnvakt har somnat. Conrad och Sally har helt enkelt tråkigt.

Då händer något mycket märkligt, de båda barnen får oväntat besök. En stor katt, iklädd röd fluga och polkarandig hatt gör entré i deras hem. Och är det någon som vet hur man fixar till en kul eftermiddag så är det katten i hatten...

År: 2003

Dan Castellaneta
Victor Brandt
Daran Norris
Bugsy

En -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Rätt kul och fantasifulla världar i Dr Seuss berättelser!
Jag är inte amerikan. Därför kan jag inte riktigt förstå kritiken som de gör gällande att filmen förstör originalhistorien/sagan av Dr Seuss i sig: "A sick exploitation of a classic kid's book in order to make money." Jag ser den som svensk, och främst som en småkul historia om än kanske lite väl hysterisk ibland, men barn gillar nog detta rätt bra!

hahhaa, otroligt underhållande och rolig film xD kanske inget mästerverk, men mycket rolig att titta på en tråkig dag

hahhaha jättekul och bra en ricktigt underhållande barnfilm, men när jag se denna film får jag en grinchen djevu, för jag tycker att katten och grinchen är lite lik av sig på utseendet och så.men det är bra skådespelare och så..

lovejacobsmith

Nja den var ganska långtråkig av sig.
Men den var bra i sig och dom bor i en söt liten stad.
Dakota Fanning var den bästa skåderspelaren i Katten.