Taking Lives

Handling: FBI-agenten Illeana Scott kallas till Kanada för att bistå Montrealpolisen i jakten på en ung seriemördare. Under sin färd genom USA ikläder sig denne sina offers identitet efter att ha mördat dem...

Bygger på en roman av den engelske författaren Michael Pye.

Regissör: D.J. Caruso
Marie-Josée Croze
Christian Tessier

Copyright Sandrews

Scary miss Mary

Första gången jag såg den här filmen tyckte jag att den var väldigt bra. Nu när jag har sett den ett par ggr till så är jag kluven. Den här filmen är full av manipulationer och obehagliga twists, man måste hela tiden vara på helspänn så att man verkligen hänger med och så att man förstår allt. Men den får alltså en fyra, för manipulationer och twists är verkligen spännande när man ser det för första gången. (Caruso borde dock inte ha gjort den så komplicerad)

Det är synd att en så här fin grundidé ska bli så förstörd av en ganska usel handling. Filmens handling är i många delar ologisk och dåligt gjord. Jag gillade inte heller slutet som jag tyckte var lite för "smart" för sitt eget bästa. Dessutom så var större delen av handlingen förutsägbar vilket gjorde filmen ganska tråkig.

viktoria

Har inte tyckt om Jolie innan men i den här filmen var hon riktigt bra, Hawke lite psyko. Tycker synd om Sutherland, även han gjorde ett bra jobb.

En mycket bra film, väldigt mystisk och gåtfull. Jag anade inte vem som va den skyldige och man blir verkligen överraskad!

Angelus

En grym thriller med bla Angelina Jolie, intressant handling, bra skådespeleri, snygga scener, angelina Jolie var mycket het i filmen, förväntat men ändå ganska så överraskande slut, plus i kanten för att man fick se Angelina Jolie halv naken

Milla86

Kusligt bra film där skenet verkligen bedrar. Angelina Jolie kan dessutom spela också och inte bara pluta med läpparna för att se snygg ut! Blev riktigt rädd i en scen och satt fängslad framför tv:n under hela filmen. Helt klart sevärd!

Onekligen en ganska spännande och välgjord thriller. Mitt engagemang brast aldrig.

viktoria

Den är helt okej. Den är bra. Får en trea av mig. Angelina Jolie är strålande.